Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bättre restriktioner på val av anv.namn


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Anjuna Moon

Erik, nu när ni ändå hållt på att bygga om användarhanteringssystemet, kan ni inte lägga till ett filter som inte tillåter användarnamn bestående av enbart siffror.

(på förekommen anledning i spelforumen förstås)

[inlägget ändrat 2006-03-21 18:40:43 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

...och inte heller rubriker bara i stil med "Hjälp". Ganska störande när man söker på forumet för att få hjälp att söka lösning på problem, också är rubriker bara "Hjälp" eller "Hjälp mig igen".

 

Önskar gärna lite mer beskrivande rubriker.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Ganska störande när man

Japp, det är också en mycket saknat filter. Det skulle tillochmed kunna hårdkodas in i inläggsfönstret och låta javascript hindra postningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar gärna lite mer beskrivande rubriker

 

Håller med att det behövs. Letar man efter något är det lättare att hitta med en beskrivning. Hjälp är väl vad de flesta ber om:)

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Micke_skane

Ser att folk redan skriver om Eforumets utveckling så då kan jag ju framföra mina tankar här.

 

Håller helt med att rubrikerna är viktiga. Man ser ofta, både som "regler" och som inlägg för "simpla" problem att man ska använda sökfunktionen.

Då är det ju viktigt att den kan hitta relevanta trådar annars sitter man ju inte där och lägger ner en massa tid på det.

 

Sen har jag, som säkert många andra, upplevt problemet med att Eforumet "förstör" koder man lägger in. Dem bryts lite här och där, precis som passar forumet och det känner jag kan bidra till att trådar blir onödigt långa. Folk kopierar men får inte det rätt. Blir ett nytt inlägg...

 

Skulle det inte gå att på ett smidigt sätt lägga till en knapp på inlägg innehållande kod som öppnar upp ett fönster med full bredd, dock inte höjd, innehållande koden som man lade in!? Så vill man se koden som den var tänkt så öppnar man upp fönstret. Och denna knapp skulle bara synas på dem inlägg där man hade lagt in koden mellan [ KOD ] [ /KOD ].

Riktigt HUR detaljerna skulle kunna vara vet jag inte men tanken går ju att diskutera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Angående kodformatteringen så rekommenderar jag alla att använda http://paste.se/

 

Välj språk ur menyn och klistra sedan in den formatterade/indenterade koden och skapa en snyggt formatterad kodlistning (tillgänglig via unik länk).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Ja, det var en enkel lösning på "problemet".

Den sidan har jag aldrig sett innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hejsan!

Ja, det är en bra ide! Jag är pappaledig just nu så jag kan inte ordna med "nyutvecklingen". Skicka gärna era förbättringsförslag till

magnus.muller@idg.se

(Jag är fortfarande ansvarig för modererandet)

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...