Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

försäkring via VISA


Vanjis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ska betala en utlandsresa med VISA för att få försäkringen som finns då. Jag har ett VISA-kort/Bankkort som är kopplat till mitt konto på Föreningssparbanken.

 

Hur måste jag betala resan för att det ska räknas som att jag använt VISA-kortet?

Om jag betalar via min Internetbank använder jag väl inte VISA-kortet utan Föreningssparbanken, eller spelar det ingen roll? Måste jag på något sätt ange kortnumret för att det ska ses som att VISA-kortet är använt?

 

Hoppas ni förstår vad jag menar och att ni vet svaret.

 

Mvh/

Vanja

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du ska få försökringen så måste du kolla vilka villkor du har på kreditkortet för att försäkringen ska gälla och kriteriet ska uppfyllas.

 

Stadshypotek, SEB, Handelsbanken etc etc... Har alla olika villkor för att du ska få försäkringen. Grundkravet är dock att du ska ha betalt resan genom den bank som du vill ha försäkringen genom. Vissa kräver en viss procentandel av betalningen genom dem och en del kräver fullabetalningen genom dem.

 

It depends, med andra ord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag betalar via min Internetbank använder jag väl inte VISA-kortet utan Föreningssparbanken, eller spelar det ingen roll? Måste jag på något sätt ange kortnumret för att det ska ses som att VISA-kortet är använt?

 

VISA fungerar inte som en försäkringsgivare utan detta är banken som erbjuder detta till förmån för dig som kortägare mot att du nyttjar deras betalningstjänster.

 

Men ytterligare en gång, läs villkoren för ditt specifika kort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från din länk:

 

Betalning via giro eller internet i

FöreningsSparbanken eller samverkande

sparbanker jämställs som betalning med Kort,

kontot behöver då inte vara kopplat till kortet.

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...