Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ingen videobild från dator till TV vid delad skärm

addeaz

Recommended Posts

Hej!

Ett litet problem har uppstått, från början när jag använde TV:n som extern datorbidsskärm har det fungerat bra...dvs..så fort jag slår på en videofrekvens blir det en heltäckande bild på TV:n.

Numera blir det inte så per automatik, samtidigt ser jag bara videospelaren utan någon video-bild på TV:n när jag har helskärm på datorn.

Det har hänt samma sak vid ett tidigare tillfälle, då gjorde jag en systemåterställning till en tidigare tidpunkt...eftersom jag inte visste vad som blivit fel. Det började i allafall fungera igen som vanligt:)

Någon som vet varför det inte syns någon videobild från datorn till TV:n, utan bara själva skrivbords/videospelare -bilden?

Vänligen

Andreas

[inlägget ändrat 2006-03-19 15:38:14 av addeaz]

[inlägget ändrat 2006-03-19 15:38:52 av addeaz]

Aktivera helskärmsvideo i drivrutinen/inställningarna för ditt grafikkort. Ivarfall heter det så för nvidia/geforce.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Hej!

Då jag använder bärbar dator har jag ATI RADEON XPRESS 200M, hittade inte alternativet "Aktivera helskärmsvideo" där...gick in i enhetshanteraren och sedan egenskaper för Bildskärmskort ATI..ovan.

Eftersom det var förinställt rätt från början, kan jag väl avinstallera kortet, då installerar väl det om sig med default inställningar per automatik vid nästa omstart?

Vänligen

Andreas

Tyvärr ingen hjälp att ge vad gäller ATI. Men liknande funktion borde finnas där eller sätt TVn som primär skärm så visas filmen där. Eller ställ om spelaren att ej nyttja Overlay (överlägg) och istället WMR9. Det senare tipset kan vara lite överkurs men är en lösning.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...