Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förslag på miniräknare


Make

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag funderar på att skaffa mig en grafräknare men vet inte vilken. Hade tänkt att den skulle kosta under 800kr.

Läser just nu Matte D och den ska även kunnas änvändas på högskola senare.

 

Funderar på Casio:s fx-9750G.

 

Någon som har något tips eller förslag??

 

[inlägget ändrat 2006-03-19 13:33:28 av Make]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en med färg när jag började gymnasiet vilket var uselt. Kunde ha sparat några hundralappar där, dels för att färgerna knappt syntes och att man använde de extremt sällan.

 

Satsa på en standard grafit-räknare! Inget avancerat, det är ändå de s.k. "grundfunktionern" man använder, eller i alla fall hittills de jag använt. Jag går själv på universitet just nu och min duger fortfarande alldeles utmärkt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid varit en fan av HP:s räknare med omvänd polsk notation. De tar en stund att "komma in i" men är i mitt tycke helt oslagbara när man hanterar mer komplexa saker.

 

Prismässigt vet jag inte var de ligger dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Texas Instruments räknare (TI 82?) som jag haft med mig genom både gymnasiet och högskolan. Den har fungerat utmärkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med "Vanjis". Har haft min TI 82 sedan 1996. Den är lätt att använda. Jag rekommendera den.

 

/Nenna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack för tipsen. Har ett par funderingar.

 

Har hört att man inte får anv vissa miniräknare på högskolaor? får man anv. TI-82 STATS där isf?

 

Vad är största skillnaden mellan Casio:s fx-9750G och TI-82 STATS.

 

 

[inlägget ändrat 2006-03-20 13:15:59 av Make]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till varför jag köpte TI82 var att den och TI 83 samt motsvarande i CASIO serie är det enda som var tilllåtna på gymnasiet.

 

Vad gäller på högskolan så har jag läst 40 poäng matte och har aldrig blivit nekad att använda min TI 82.

 

Det du skrev STATS vad har det för innebörd? Är det extra funktioner eller vad?

 

Har kompisar som använder CASIO, men de är svåra att komma in i. En blev så less på den att de köpte en TI istället.

 

/Nenna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet säger att när miniräknare är tillåtet får man ha vad man vill som inte har internetuppkoppling.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du ahde jag köpt den. Den kostar lika mycket nu som för tio år sedan. Min ser likadan ut, endast färgen skiljer.

 

/Nenna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...