Just nu i M3-nätverket
Jump to content

kent

Recommended Posts

Jag vill kunna ha både hörlurar och högtalare inkopplade samtidigt för att kunna prata och lyssna genom lurarna, samtidigt som jag minskar ljudet på högtalarna. Som jag har det nu får jag fumla med hörlurskontakten och stoppa in den i hörlursingången på datorns framsida. Den andra utgången på baksidan går till högtalarna. Där finns även en massa andra utgångarm, men det är bara den gröna linje ut som ger nåt ljud. Jag antar att det finns nåt bättre sätt än att stoppa hörlurarkontakten in och ut så fort jag vill ringa eller svara.

Jag antar att det finns nåt bättre sätt än att stoppa hörlurarkontakten in och ut så fort jag vill ringa eller svara.

Det enklaste (och bästa) är att köpa ett USB-headset. Det kommer att installera sig själv som ett eget ljudkort som du sen kan använda till Skype och låta övrigt ljud gå till högtalarna precis som vanligt.

• 2 weeks later...
kompis ta det lungt det finns billigare alternativ:-)

Nu tyckte jag förvisso inte att han lät så upphetsad men även om ett dylikt kit är "billigt" så är det definitift en sämre (rent ut sagt usel) lösning för den som vill köra Skype.

Jag var inte ironisk när jag sa "tackar". Jag kan berätta att jag köpte en Skypetelefon istället. Den snygga Simply Power. Den och ett eget nummer funkar perfekt som ett alternativ till Telia.

Asmirmehmedovic

men grabben ville ha hörlurar och högtalare i samma kontakt o slippa fiffla med de så uselt produkt e det inte ....

PS.JAg jobbar inte på teknikmagasinet

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...