Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Print

Rave_T

Recommended Posts

Hej!

Jag har gjort en applikation i vb.net och behöver nu hjälp med printfunktionalitet.

Hut gör man om man vi skriva ut innehållet i en form?

Tipsa gärna om bra guider om ni vet någon!

//Tobbe

Anjuna Moon

Hur menar du med innehållet i en form? En skärmdump av ditt program? En implementation av utskrift i ett system fungerar (nästan) aldrig så att det som syns på skärmen skickas till skrivaren. Mitt förslag är att skapa och formattera den data du vill ha ut som xml med tillhörande xsl. Då ger du användaren möjlighet att själv skriva ut det från sin webbläsare, eller ex. skicka det till Acrobat.

Hmmm okej jag har varit både otydlig o felaktigt! Ber om ursäkt...

Alltså min applikation är ett windowsprogram med forms som listar olika aktiviteter i datagrids. Nu vill jag kunna skriva ut denna lista med aktiviteter...

Det räcker med texten egentligen, ingen grafik behövs

I applikationen kan man även dubbelklicka på en aktivitet, för att få detaljerad info om just den aktiviteten, därifrån skall man även kunna skriva ut just den aktivitetens text, återigen ingen grafik behövs....

Hur löser man detta?

• 2 weeks later...

Hallå

Ska villigt erkänna att programera forms är inte min starka sida men webbapplikationer får jag väl betrakta som om att jag klarar av och om jag vill ha en print på en sida så använder jag "window.print()"

Kodraden nedanför visar hur jag via en knapp öppnar "Skriv ut-fönstret"

<form>

<input type="button" value="Skriv ut" onclick="window.print()">

</form>

Om det här hjälper dig vet jag ej... men du kanske fick någon ny idé

// Thomas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...