Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så vitt jag kan se


Chakotay

Rekommendera Poster

Det finns brister i informationen på sidan http://internetguiden.idg.se/prisguiden/

 

Eftersom jag på förekomna anledningar vill slippa Spray och byta till Netlink, är det dem jag studerat noggrant:

 

Uppgiften "***Det finns även fast pris för 60 resp. 120 timmar per månad. En anslutningsavgift på 995 kr tillkommer.", stämmer nog inte - inget om anslutningsavgift står på Netlink's egna sidor.

Ej heller kan jag se att det hos Netlink står att Fastpris-abonnenter skulle få 5 epost-adresser och 20Mb hemsida?

 

F.ö. tycker jag det är olyckligt att sätta Netlink's "äkta" fastpris i samma tabell som Spray's 30 timmars pottrate.

 

Att i tabellerna inte göra åtskillnad mellan webbaserade- respektive riktiga POP-konton tycker jag är botten! De flesta kunder är nog betydligt gladare åt t.ex. 5 st POP-adresser än "obegränsat" med webbaserade, som ju kan anskaffas obegränsat även om inte ISP'n håller med dem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Chakotay.

Jag mailar och meddelar Susan Falck på Internetguiden om problemet med deras sidor.

 

Passar samtidigt på att be henne kommentera dina synpunkter angående jämförelsen Netlink/Spray.

Tack för tipset!

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Fantastiskt! Nu syns sidan även i Netscape! ;-)

 

Och det syns utmärkt att det som verkar vara grova fel om Netlink, kvarstår oförändrat! :-(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Fast jag ser den bara i Netscape,

Inte i Explorer...

Kör Mac OS 8.6 och IE 5.0 samt NS 4.75.

Borde inte Internetguiden kunna koda för alla browsers/operativsystem...?

 

Förresten, är du samma Chakotay som brukar synas på träbåtsakuten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Netscape 4.75 syns inte den annimerade bannern (mycket bra!) fast å andra sidan syns inget alls förutom bannern i IE 5.0, också Macintosh.

 

Om man kombinerar de två så blir det ju riktigt bra -- helvitt. :-D

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Petra.

Jag knuffar på Susan Falck på Internetguiden igen så att hon blir medveten om problemet.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ledsen att det dröjt med svar. Jag har på nytt bett de som hjälper oss med vår sajt att titta över Prisguiden. Självklart vill vi att den ska synas i alla webbläsare.

 

När det gäller Netlink så har de mycket riktigt tagit bort inträdesavgiften. Nu gäller bara månadsavgift som för obegränsat surfande är 595 kr. Övriga uppgifter är rätt, jag har just kontrollerat dem med Netlinks support.

 

Mvh Susan Falck, Internetguiden

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick i en rasande fart ska jag säga. Jag skickade ett mail igårnatt och nu funkar sidorna perfekt både i IE och NS för Macintoshanvändarna.

 

:-D

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang infomationen om NetLink, är den fortfarande felaktig (suuuck)!!!

 

Om man läser på http://www.netlink.se/kundservice/bestammelser.html framgår att det inte alls är "Obegränsat surfande" som gäller för "FastPris480" !

 

Det korrekta är "FastPris480 ger 8 timmars fritt surfande per dag."

 

Angående ev hemsideutrymme kan det vara Netlink som ger bristfällig information för i informationen om "FastPris480" på nämnda sida, ser jag inget inget om några inkluderade 20 Mb?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det bara är jag, men jag uppfattar Netlink som ett lite halvt oseriöst företag. Som t.ex. detta med att FastPris480 (f.d. FastPris) endast funkar i vissa telestationer. Har pratat med folk som använt sitt FastPris-abb i andra delar av Sverige där Netlink säger att det inte ska gå.

 

Netlink; Om ni inte vill ha kunder annat än i 08,031 och 040 - säg det istället för att ljuga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...