Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AD-krångel?


Magnusgust

Rekommendera Poster

Jag har en server som hänger sig med ojämna mellanrum. Servern funkara bra tills några användare inte kan logga in - omstart som gäller.

 

När jag kolla loggen kommer dessa meddelanden upp:

 

ID: 1000

Källa: Userenv

Beskrivning: Det går inte att läsa filen gtp.ini för grupprincipobjektet. Filen måte finnas på platsen <>. (). Grupprincipen kommer inte att behandlas.

 

ID: 1000

Källa: Userenv

Beskrivning: Det går inte att fråga efter listan med grupprincipobjekt. Ett meddelande som beskriver anledningen har tidigare loggats av den här principkällan.

 

ID: 1000

Källa: Userenv

Beskrivning: Det går inte att bestämma användarnamn eller datornamn. Följande värde returnerades: 14

 

Och lite senare:

 

ID: 2019

Källa: Srv

Beskrivning: Servern kunde inte allokera icke-växlingsbart systemminne på grund av minnesbrist.

 

 

Jag har de senaste uppdateringarna installerade och tillräckligt med minne installerat.

Verkar ju vara GPO-problem - men hur får man ordning på det?

 

Mvh

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jag har haft samma, eller i alla fall liknande problem som ditt första fel. Jag fick då inte heller några grupprinciper att slå igenom på klienterna. Det visade sig att jag hade en grupprincip som inte gick att läsa. Jag hittade den genom att kolla grupprinciperna på alla conteinrar och då gick inte den att öppma. Jag tog bort den och sedan funkade det.

 

//Hans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...