Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

-


A.C.Magic

Rekommendera Poster

Volvo lastvagnar är väl svenskt. Hur det är med Scania är jag något mer osäker på.

 

Tänk två svar på ett inlägg som är borttaget:)

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, märkligt eller hur? ;)

 

Jag räknar inte in Volvo lastvagnar som "bilmärke", bara personbilar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, varför skulle jag det? Vill de tycka till om min åsikt får de ta kontakt med mig istället. :)

 

"bil" tycker jag är en kortform av "personbil" snarare än ett samlingsnamn för saker som rullar på vägarna. "bilmärke" blir då en kortform av "personbilsmärke". Volvo lastvagnar är inte ett personbilsmärke tycker då jag i alla fall.

 

[Edit]Eller kanske man skulle ringa och fråga vad de tycker? Skulle kunna bli en bra "Hassan" av det :)

[inlägget ändrat 2006-03-14 10:32:01 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att ni svarar trots att jag försökte ta bort inlägget. Jag regerade eftersom jag trodde att svaret blev X, dvs. Toyota. Sedan insåg jag att jag gjorde ett misstag och försökte radera inlägget. :thumbsup:

 

Jag måste tillägga att jag tycker att det är väldigt dåligt att varken Saab eller Volvo (personvagnar) är svenska företag längre. Jag är nämligen en nyutexaminerad maskiningenjör (produktutveckling/konstruktion).

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill ta bort inlägg ska man anmäla sitt eget inlägg, då dyker en moderator in och fixar det.

 

Volvo och Saab - visst, håller med. För Volvo ser det dock ljust ut, annat är det för Saab. Jag skulle inte bli speciellt förvånad om Saab helt försvinner som eget märke inom 5-10 år.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...