Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hej, Problem


Kasper Sjö

Rekommendera Poster

Kasper Sjö

Tjena, jag behöver hjälp med en grej. Jag har en server med operativsystemet Windows 2000 Server. Jag har ett litet problem med en sak detta kommer upp:

 

Error Type:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x398 Thread 0x388 DBC 0x2efd024 Jet'.

/login.asp, line 14

 

kan någon hjälpa mig med detta. Vet ej vad det kan vara. Funkade förut men funkar inte nu efter ny installation av server operativsystemet.

 

 

Med Vänliga Hälsningar

Kasper Sjö

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasper Sjö

Hej, Nu kommer detta upp:

 

Background:

You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed

 

vad ska jag göra?

 

 

Med Vänliga Hälsningar

Kasper Sjö

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Kör du på egen server? Isåfall, gå in på Properties för din sajt i IIS och se till att du har minst Scripts Only i Execute permissions under fliken Home Directory. Det låter som den nu står på None.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasper Sjö
Du behöver se till att sätta korrekta rättigheter på mappen databasfilen ligger i samt i filen självt.

 

Vart gör man det? Är det i "Internet Services Manger"?

 

 

Med Vänliga Hälsningar

Kasper Sjö

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kasper Sjö

Och nu kommer också

 

Error Type:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/kasper/nyperson.asp, line 115

 

upp...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt ovanligt att det meddelandet kommer upp om db:n är skrivskyddad... även om det egentligen säger att det är något knas med den query du skickar till db:n... Men det är det väl inte, eller?

/Tjo

H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...