Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adressbok i Outlook 2003


edvin

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem med min installation av Outlook 2003. När jag installerade och läste in mina filer som jag kopierat efter en ominstallation av windows kan jag inte nå mina kontakter när jag trycker på knappen till i ett nyttmail. Min adressbok är tom. Hur går jag till väga för att få in min adress bok? Den finns med i Outlook men jag når den inte ifrån Till knappen i mailfönstret. Som det är nu så får jag markera kontakten och sedan klicka på skicka mail till just den kontakten. Är lite jobbigt i längend.

 

Hur gör jag? Någon som kan hjälpa mig med detta? Vore väldigt tacksam

 

mvh

edvin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gör et nytt mail och öppnar adressboken genom att trycka Till...

I adressboken på andra raden finns en rad med en liten blädderbil (under Sök) och där brukar stå kontakter som default. Där bör du hitta din gamla adressbok. Jag tror att om du väljer den får du antingen fråga om du vill ha den som standard eller så när du trycker ok. Kommer inte riktigt ihåg.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret. Men det funkande inte. Jag har bara två rader i denna rutan.

 

Outlook-adresser

Kontakter

 

Men ingen av dem ger mig tillgång till mina kontakter som jag lagt in i Outlook.

 

Hur gör jag????

 

mvh

//edvin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Testa att gå in på Verktyg -> Adressbok och sen där går du in på Verktyg -> Alternativ

 

I rutan "Visa denna adresslista först" väljer du adressboken där du lagt alla adresser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har exakt samma problem. Kontakter visas inte under Verktyg -> Adressbok och sen där går du in på Verktyg -> Alternativ. Inte heller om jag klickar på "Till" när jag vill hämta en kontakt när man skriver nytt mail.

 

Men klickar jag på kontakter i Outlook så ligger alla kontakter där.

 

/Robert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
C:\nicke\forums\IDG\forum.bat

Har samma problem jag. nyligen installerat om en dator... blev exakt som för er andra. samma bekymmer. tråkit att tråden är så gammal och utan svar. :(

Hoppas på en upplivning med lösning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan detta hjälpa?

Öppna Outlooks navigeringsfönster (Al+F1), längst ner där - välj 'Mapplista', högerklicka på mappen 'Kontakter' och välj 'Egenskaper'.

Långt ner till höger i egenskapsfönstret, efter texten: 'När något anslås... använd:' skall det stå 'IPM.Kontakt'

 

Har någon av er svar på min fråga?

//eforum.idg.se/topic/225040-import-e-postadresser-fr-excel-outlook/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...