Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aftonbladet - Expressen 5 - 1


Monshi

Rekommendera Poster

Fem gånger chock på Aftonbladets hemsida.

Bara en gång på Expressen.

 

Behöver jag säga mer?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om ansvarig utgivare är medveten om hur ordet chock används i tid och otid, samt hur löjligt det egentligen är...

 

Jag inser att tidningarna som Aftonbladet har som affärrsidé att sälja lösnummer genom att locka kunder med uppblåsta rubriker. Men, man måste väl kunna skapa spektakulära rubriker utan att det blir så förbannat löjligt.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värsta exemplet på sidan tror jag var ordet Giftchock (efter en piercing i brötsvårtan). Giftchock? Allergisk reaktion brukar man väl kalla det? Mao ett problem som i kroppen pga införandet av ett främmande ämne/eventuell främmande bakterie som orsakar en infektion som i sin tur orsakar blodförgiftning osv.

 

Nä, ordet chock har förlorat klang och man kan undra om de inte kan variera sig lite mer.

chock chocken chocker subst.

våldsam (obehaglig) överraskning som leder till en förlamande känsla

 

Jag blir inte förlamad av att se två nästan nakna bröst för att ta ett exempel...

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk "rasar" är en väldigt vanlig rubrik på Aftonbladet också.

 

Har även märkt på senare tid hur IDG tar efter kvällstidningarna med spektakulära rubriker, särskilt i samband med nyheter som handlar om fildelning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, tänk att falla i chock av att se en stor TV. Upprörd, kan inte tänka klart, huttrar och stirrar tomt framför sig. Fan - den är större än min! Chocken vägrar lägga sig utan inköp av denna jätte!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

På söndagen rappoterade E-forum om att kvällstidningar upprör läsare med billiga försäljningsknep som spelar på allmänhetens dumhet och benägenhet att tro på allt de läser. Denna larmrapport försatte skribenten Anjuna Moon i ett tillstånd av chock och enligt uppgift befinner han sig nu på okänd ort för rehabilitering. Obekräftade uppgifter antyder dock att han istället är ute i Hagaparken och injicerar änder med ett okänt virus.

 

Mm, det här med lösnummerförsäljningstaktik är ju en ond svart cirkel, nästan per definition. Det som chockade igår, chockar ingen idag och därför "måste" tidningarna haussa upp rubriker och innehåll och bända på sanningen i proportioner som ibland borde anses samhällsskadliga. Det här har eskalerat så mycket de senaste åren att det nästan är komiskt (i själva verket är det förstås väldigt tragiskt).

 

Nä, läs den här gamla godingen istället =)

http://www.kp.bonnier.se/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså kamratposten finns kvar än!

Brukade läsa den på 70-talet när jag var barn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ANUNJAS HATATTACK PÅ PRESSEN

 

Det ordet är mitt favorit-kvällstidningsuttryck (-;

 

[EDit jämrans hakparanteser]

 

[inlägget ändrat 2006-03-13 12:40:29 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Det ordet är mitt favorit-kvällstidningsuttryck

Hatattack menar du? Jo, jag vill se dem gräva upp några snaskiga "kärleksattacker" istället =)

 

Dagens idiotrubrik:

Ny studie: Konserter kan ge ökad risk för tumör

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,792185,00.html

 

[inlägget ändrat 2006-03-13 14:38:17 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni inget bättre för er än att läsa AB och Expressen? Snart drabbas jag nog av chockchock...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...