Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer problem


Sune32

Rekommendera Poster

Har ett underligt problem med IE.

 

Om jag startat IE från Start-menyn eller direkt från EXE-filen så kan jag inte browsa nånting på internet.

 

Om jag däremot kör IE via vanliga Explorer, dvs skriver in en URL i addressfältet fungerar allting.

 

Min defaultwebbläsare är Firefox och den är det inga problem med, överhuvudtaget funkar allt internetrelaterat förutom IE.

 

Jag har provat att

1. Reparera IE - sfc /scannow

2. Ominstallera IE - via ie.inf

3. Ominstallera SP2

4. Byt startsida i IE

5. Kollat internet options - ingen proxy eller dylikt konfigurerat

6. Switchat offline/online-läge

 

Inget av ovanstående har hjälpt.

 

Jag har XP Home SP2, allt med senaste WindowsUpdate - dvs IE 6.02 nånting. Utöver det har jag Zonealarm Pro och NOD32. Är uppkopplat i ett litet hemmanätverk via en vanlig D-Link router.

 

Nån som har haft samma problem eller kan komma med fler tips om vad man kan göra?

 

Nästa grej jag tänker prova är att installera om IE SP1 men då krävs det litet registerhack för nu får jag ett meddelande att jag har en nyare version installerad.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tror kommer att lösa ditt problem är att avinstallera och installera om SP2 på maskinen eftersom det är fel på en .dll fil

 

 

//Markus

http://www.hxp.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst. Någon, förmodligen nån av mina söner, hade installerat ett insticksprogram i IE.

Det heter Freshdownload och verkar juste såvitt jag kan bedöma (sökt på nätet huruvida det är spyware eller så) men det var antingen en korrupt installation eller felkonfigurerat för så fort jag avinstallerade det fungerade IE igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...