Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn startar om sig

Daniel Kiby

Recommended Posts

Daniel Kiby

Ibland hänger sig datorn och jag måste strypa krämen för att boota om, och då går det inte att starta datorn med några diskenheter förrutom masters inkopplade, utan jag måste rycka ur sladden till dom och sen starta om igen, annars kommer det upp boot disk failure.

Nån som vet om det finns någon bot mot detta eller är det bara jag som har problem med det?

Mina strömsladdar börjar bli slappa och det är bara en fråga om tid tills något mer går sönder eller att kontakterna blir så slitna att det bara är att slänga. (Ena hddn gav upp)

Win XP SP2

x64 3200+

2048 RAM

PoV 7800GT

Western Digital Raptor 10k

ASUS A8N-E

Det blev så här när jag köpte ny CPU, Moderkort, SCSI disken och nya grafikkortet. Jag skulle gissa på att det är moderkortet, men det borde ju gå att lösa på något vis?

[inlägget ändrat 2006-03-05 20:33:01 av Daniel Kiby]

Jag gissar på att ditt nätaggregat inte riktigt klarar av att leverera tillräckligt med ström hela tiden med så mycket nytt, så det håller på och ger upp.

Stefan Eklinder

Tråden flyttad till DrData

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Daniel Kiby

Det tror jag inte är fallet, för jag köpte ett HIPER 580W nätagg samtidigt som jag köpte dom nya grejerna. Och när nätagget inte räcker till brukar väl datorn bara starta om sig och inte hänga sig först?

Jag kan ha fel om det förstås =)

Koppla bort allt som inte är absolut nödvändigt (ett minne, grafikkort, en HD). Kolla kablarna riktigt noga, kanske du kan hitta en av dem som "glappar".

Hittar du inte felet på det här sättet så prova med att göra en "reset" av moderkortet, uppdatera bios.

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...