Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varning för ip telefoni


Pelle Svanslös

Rekommendera Poster

Pelle Svanslös

säkerheten=0

vem som helst kan avlyssna...

på analoga telefoner måste avlyssnare koppla in säg fysiskt mot linan mellan abonennt och växel men med ip telefoni kan man från var som helst i världen logga upp på DITT TOPPHEMLIGA SAMTAL!!!!

 

ccna

/Pelle Svanslös

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
kan man från var som helst i världen logga upp på DITT TOPPHEMLIGA SAMTAL!!!!
Har man så hemliga saker att prata om finns det utförliga instruktioner i Dan Bronws I cirkelns mitt hur man undviker avlyssning.

Hur många kan inte avlyssna dig när du pratar mobiltelefon på stan? ;)

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

Också CCNA

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abonennt och växel men med ip telefoni kan man från var som helst i världen logga upp på DITT TOPPHEMLIGA SAMTAL!!!!

Skitsnack kort och gott, det fattar vem som helst som har en aning om hur nätverk fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju kvalificerat skitprat.

 

Om vi pratar SIP/RTP så är det riktigt att RTP-trafiken kan avlyssnins men i liket med vanlig telefoni måste man ha kontroll över någon router eller annan maskin mellan abonnenten sip-providern. Det går inteatt avlyssna varsomhelst i världen!!!

 

Jag vet att någon idiot sa det i rapport för en tid sedan, vi diskuterade det på VoIP-forum: http://www.voip-forum.se/forum/showthread.php?t=332

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
på analoga telefoner måste avlyssnare koppla in säg fysiskt mot linan mellan abonennt och växel

 

Båda ja och nej. Ska jag som nyfiken privatperson tjuvlyssna, så måste jag göra så. Men har man tillstånd att lyssna, så finns det inbyggda funktioner i nätet för det.

 

 

men med ip telefoni kan man från var som helst i världen logga upp på DITT TOPPHEMLIGA SAMTAL!!!!

 

Intressant. Berätta hur det skulle gå till, för jag anser det vara omöjligt.

 

 

 

Dessutom ska hemliga/känsliga uppgifter krypteras och skickas som mail, alternativt vanlig snigelpost.

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-03-03 13:10:25 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
NoiseKiller

Pelle Svanslös,

Att anmäla ett kritiserande inlägg med hänvisning att du är nätverks tekniker (skrivihop.nu?) framstår tyvärr som löjligt, såvida du inte konkret förklarar på vilket vis ditt påstående är korrekt.

 

Visst kan du vara 1337 och veta exakt hur man hackar ett IP-samtal. Men då är inte detta rätt forum att skryta över kunskapen. :thumbsdown:

 

Håll dig till en ren diskussion så slipper vi smutskastning.

 

| Noisekiller |

Moderator för IP-telefoni

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...