Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta tillbaka skickade mail?


Bob88

Rekommendera Poster

Jag skulle skicka ett mail, men sen när jag skulle skicka det så kom jag åt något så det råkade skickas till alla mina kontakter. Finns det något sätt att ta tillbaka mailet på? Annars är det pinsamt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har du skickat det så har du skickat det tyvärr.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Microsoft säger på denna sida

 

This feature requires you to use a Microsoft Exchange Server 2000 or later e-mail account. The recipient of the mail you want to recall must also be using an Exchange server e-mail account. For example, you cannot recall a message sent to someone's personal Internet service provider (ISP) (ISP: A business that provides access to the Internet for such things as electronic mail, chat rooms, or use of the World Wide Web. Some ISPs are multinational, offering access in many locations, while others are limited to a specific region.) POP3 e-mail account.

 

 

Detta är ju oftast bara för företag och liknande.

Finns väl knappast ingen privatperson som normalt kör med Microsoft Exchange Server 2000.

 

Visst, det finns också andra mailprogram som man kan ångra sitt mail.

T.ex programmet FirstClass, men då handlar det ändå om att man loggar in mot en firstclass-server, och då handlar det fortfarande om företag/kommuner och liknande.

 

 

Med andra ord.

 

Som privatperson...Har du sänt iväg ditt mail, så går det inte att ta tillbaka detta.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2006-03-02 00:20:19 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis som jag skrev, så går det under vissa omständigheter att göra recall.

 

 

Det framgår inte om frågeställaren har skickat via Microsoft Exchange Server eller anväder FirstClass.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår inte om frågeställaren har skickat via Microsoft Exchange Server eller anväder FirstClass.

 

 

Nej det gör det inte...Men fortfarande sä är det ju så att ca 80% av privatpersoner använder outlook/outlook express som sitt mailprogram.

 

FirstClass var mitt exempel, eftersom jag själv använder detta.

 

Har man en mailadress på sin skola/arbete, så använder man det program som är bestämt där, och då får man lära sig hur detta fungerar.

Och då får man veta om denna funktion finns.

 

Men om du verkligen vill veta vilket mailprogram Robin Medin använder, så frågar vi väl honom, så kan vi avsluta denna tråd sedan.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det gör det inte...Men fortfarande sä är det ju så att ca 80% av privatpersoner använder outlook/outlook express som sitt mailprogram.

 

Det är väl servern som är det viktiga i sammanhanget, inte klienten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl servern som är det viktiga i sammanhanget, inte klienten?

 

 

Visst är det så!

 

 

Men grundfrågan i denna tråd, är ju om det går att återta ett skickat mail?

 

Och normalt för en privatperson, så finns det ju ingen möjlighet att göra så!

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, och om 80% eller 5% eller 100% av privatpersoner använder Outlook/Outlook Express är ju helt ointressant i sammanhanget.

 

(jag tyckte det såg ut som om du kopplade ihop mailserver med mailklient i ditt tidigare inlägg)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tänk om man kunde ta tillbaka mail ävern efter det att mottagaren har läst det och på så vis också radera den delen av minnet i mottagarens skalle, DET vore en intressant funktion! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej det gör det inte...Men fortfarande sä är det ju så att ca 80% av privatpersoner använder outlook/outlook express som sitt mailprogram.

 

Själv är jag privatperson (icke offentlig eller juridisk), använder Outlook och Microsoft Exchange Server, precis som 40000 till på samma företag som jag jobbar på.

Men vad har detta med Robin Medins fråga att göra?

 

 

Har man en mailadress på sin skola/arbete, så använder man det program som är bestämt där, och då får man lära sig hur detta fungerar.

Och då får man veta om denna funktion finns.

 

Vad bra, men hur hjälper det Robin Medin?

Om han hade vetat hade han ju inte ställt frågan.....

Själv fick jag vetskap om denna funktion för någon månad sedan, trots att jag haft den flera år....

 

 

Men om du verkligen vill veta vilket mailprogram Robin Medin använder, så frågar vi väl honom, så kan vi avsluta denna tråd sedan.

 

 

Nej jag vill inte veta, och det har heller ingen betydelse för sakfrågan.

Huruvida tråden ska avslutas ligger väl inte i dina händer?

 

 

Svaret på Robin Medins fråga är fortfarande att det under vissa förutsättningar går att göra recall. Om dessa förutsättningar är uppfyllda eller inte vet nog Robin Medin. Det finns ingen anledning att spekulera i hur stor sannolikheten är för det, och det är fel att kategoriskt påstå att det inte går att ta tillbaka mail.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...