Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Router Switch probelm

DrGregur

Recommended Posts

Hej Alla.

Har nyss köpt en netgear swith 752TS en 48 portar, och det jag vill är att koppla adsl modemet till vår lilla D-link router som även funkar som dhcp, och från den med en kabel till nya switchen. Och all ska vara ok. Men det funkar inte, verkar som inte datorerna som sitter i switchen får ip adresser. De kommer inte åt något. Kopplar jag tillbaka allt till den gammla hubben så fungerar det klockrent. Jag har kopplat in router kabeln i uplink porten och andra portar utan resultat. Nån som har någon bra ide?

/Micke

Jag hade liknande problem när jag skulle koppla ihop en fiberswitch och en 3com switch och då löste jag det med en korsad kabel så testa med det.

Hade förövrigt inga sådana problem med Hp och, tro det eller ej, D-Link switchar

//Mattias

Av någon underlig anledning kunde man inte köra auto som hastighet, man behövde, i vårt fall, köra 100Mbit full duplex för att det skulle fungera. Men det var de enda inställningarna som behövde göras, ställa om porten som var kopplad till fiberswitchen till fdx och en korsad kabel emellan, sen funkade det

//Mattias

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...