Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vad tror ni om 7900 GT/GTX?

Mecca

Recommended Posts

Hittade denna artikeln

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20060223090220.html

Tydligen ska 7900 GT/GTX bli billigare än väntat.

Men va tror ni om kortet?

Just nu har jag ett 7800 GT som jag är väldigt nöjd, förutom en bluescreen som dyker upp ibland.

Jag är redan sugen på att förhandsboka ett 7900 GTX när man kan, men frågan är om det kommer att klå X1900XT eller vilken ATI's värsting kort nu är.

Det är bra att Nvidia pressar priserna lite så att ATI kanske följer efter.

//Mecca

Enligt the inquirer så kommer 7900gtx få svårt med att slå x1900xtx, kommer antagligen att slå varandra beroende på vilka spel man testar dom i så jag rekommenderar att du väntar tills dess att recensionerna börjat trilla in.

länk: http://www.theinquirer.net/?article=29795

//Mattias

Edit:länken

[inlägget ändrat 2006-02-27 14:10:36 av Mattias Falk]

Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag aldrig hört talats om GLH förän nu.

Vad kostar ett sådant kort och vart kan man köpa det?

Men som IDG skriver, Om detta kort kyls med enbart luft lär nog även ljudnivån vara en bra bit över normala nivåer. Och en halvtyst dator uppskattas alltid.

//Mecca

Jo absolut kommer jag vänta på några tester innan det blir något köp.

Jag har alltid varit ett ATI fan, men sitter just nu på ett 7800GT, men jag måste medge att valet mellan ATI och Nvidia blir svårt beslut.

Men ett x1900xtx kort kostar strax över 6000:- och om ryktena stämmer så kommer 7900GTX vara billigare. Men som sagt, jag väntar och se om ATI sänker sina priser, tester och priset på ett 7900GTX.

Jag vill gärna se RN och Stålis ta del av denna tråd för att utvekla mer.

//Mecca

Att köpa high-end kort idag är inte ett bra val, strax efter mitten av detta året kommer det nya GDDR4 kretsarna, med DirektX 10, shader model 4 och unified shader. Så håll ut tills dess och spara de 4000-5000 kr tills då istället.

det vet man inte än, det är fortfarande oklart. Vissa källor säger att den kommer med unified shader andra inte. Men ati skulle komma med sitt nya grafikkort starx efter G80 serien.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...