Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB Live! med hög volym


Mic

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur man kan få ner ljudvolymen om man använder ett SB Live! och Windows 2000 Professional? Jag kan bara ha volymreglagen några få snäpp från minimum innan det blir för högt.

 

Jag kör dualboot med Win 98 och där fungerar allt normalt.

 

Problemet inträffar både med Win2k's egna drivrutiner och med Liveware 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Låter konstigt ;) har själv samma konf. och har "master" volym på 3:de "snäppet" under ifrån, använde SB, drivisar

 

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta beror juh inte direkt på mjukvaran utan snarare på dina prylar runtom som stereon/datorhögtalare eller vad du nu använder...

 

Så otroligt förstärkt är inte högtalarutgången på ett ljudkort att du borde få problem.. har du både master å wave/cd/dsound-reglagen nersänkta långt samtidigt? Borde duga... skruva ner högtalarna/stärkaren annars..

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alla volymreglage så lågt det går, även om det är Master och wave-reglagen som är de viktiga.

 

Problemet är att i Win98 är nivån betydligt lägre så om man som jag kör dualboot kan man få ORDENTLIGA överraskningar när Windows inloggningsljud körs i Win2k.

 

Och eftersom nivån är mer "normal" i Win98 (dvs man kan ha reglagen ungefär mitt på) så borde problemet ligga i Win2k.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter ytterst skummigt... men fascinerande :)

 

(Har du kollat upp konfigen för 2/4-högtalare å vilket uttag du använder dig av?)

 

Detta problem vore intressant om nå'n löste... kanske finns nå'n supermastergain-nyckel i registret? Vem vet... ta en titt på creative's utomordentligt suveräna newsgroups..

news.creative.com borde det vara..

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...