Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HemPC + TV anslutning till TFT skärm


no1daag

Rekommendera Poster

Behöver ett råd.

Har fått ett erbjudande på hempc och tänkte att jag kanske behövde en dator till ;-)

Mest för att använda till Surfa och enkel ordbehandling.

 

Det som är intressant är en Fujitsu Siemens scaleo T AMD Athlon 64x2 3800+ Raam 1024 Mb 500Gb DVD brännare osv

Brutto 273 kr /mån.

 

Tänkte komplettera med en LCD skärm som jag tänkte använda som extra TV. Ingen Tuner i bildskärmen men det är scart uttag så jag funderar på om det går att ansluta en digitlbox till skärmen och se på TV den vägen??

Skärmen är en Diboss 23" Wide TFT , upplösning 1366x768 kontrast 800:1. Anslutningar D-sub DVI-D, component, S-video och 2 st scart .Klarar HD upplösning lagom skärm för sängkammaren. Har inga höga krav på bildkvaliteten osv Då jag bor på landet och har rätt dålig mottagning för närvarande med det analoga nätet men de blir bättre med det digitala när jag har köpt mig en ny antenn. det är testat.

 

Hoppas det är någon som kan svara på mina frågor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har någon erfarenhet av Diboss. Sökt på nätet men får ingen bra uppfattning av märket Diboss mer än att det är avhoppare från LG som har startat det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har någon erfarenhet av Diboss.

 

Har ingen personlig erfarenhet av märket men jag har läst på andra forum att det är skapliga grejor som är värda sitt pris men de är inga "top of the line" prylar.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Det får bli detta erbjudande.

 

Även om jag inte är ute "top of the line" så vill jag ju ha saker som håller och som är prisvärda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...