Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt Internet?


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

Jag ska genomföra en serie föreläsningar, om bl.a. Internet, i Roslagen. I de samlingslokaler som jag kollat finns det i bästa fall ett fungerande telefonjack. Är det någon mening att börja undersöka möjligheterna att använda "Mobilt Internet" - vad det nu betyder. De flesta träffar jag får med Google handlar om att surfa med mobiltelefonen eller en handdator.

 

Jag vill kunna använda min vanliga bärbara dator. Är jag ute på fel spår?

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du använda uppkopplingen till?

 

Det finns ju GPRS och 3G datakort för PC-cardplats men någon superfart blir det ju inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska du använda uppkopplingen till? Det finns ju GPRS och 3G datakort för PC-cardplats men någon superfart blir det ju inte.

Jag vill försäkra mig om att alltid kunna koppla upp mig mot Internet i den samlingslokal jag kommer till. Det är inte alltid det telefonjack som finns där även fungerar. Även om det fungerar så vore det skönt att kunna få litet högre hastiget än 56 kbit/sek. Det är ju så att säga inte så kul att tala om hur användbart Internet är när det går så segt.

 

Beror det inte även på hur väl utbyggt nätet är i Roslagen? GPRS finns väl bra täckning för. Men hur är det med 3G. Var finns det kartor om detta?

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...