Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att installera Pinnacle PCTV 110i


DataBiten

Rekommendera Poster

Jag har nyligen köpt ett Pinnacle PCTV 110i till min nyligen inköpta Dell Dimension 9150. När jag installerat kortet på en ledig plats och därefter startar dator sker ingen uppstart av datorn. Det enda som händer är att fläkten verkar gå igång på onormalt höga varvtal. Inget mer händer! Skärmen förblir svart och varken Bios eller Windows startar upp. När jag tar bort kortet startar dator upp normalt. Är det någon som kan tänkas veta vad detta beror på?

 

/Richard Edfast

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter onekligen som att kortet är trasigt. Jag var inne lite snabbt på Pinnacle's supportforum och kollade om det fanns någora kännda kompabilitetsproblem med din Dell 9150 men jag hittade inget.

 

Om du har möjlighet testa kortet i en annan dator, funkar det inte då så är det bara att skicka tillbaka kortet och hävda att du skall ha ett nytt då det var en DOA.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar. Ska testa Ditt förslag om att pröva sätta in kortet på en annan dator, annar får butiken tillbaka kortet.

 

Än en gång, tack för hjälpen.

 

/Richard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det löser sig! Posta gärna senare och berätta hur det gick (jag är nyfiken till min natur:) )

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Svanslös

varför hålla på att krångla, ring dom du köpte det av... har ett sönder klockat ati 9800se aiw, som jag råkade köra på 23volt istället för 12... funkar utmärkt till allt utom det man vill använda det till, dvs spela spel på full upplösning med softmod och maxade freqvenser... jag förabannar den dag då mitt qtek nätt agg som kom med lågpris chassiet brännde mina drömmar på bråkdelen av ett par sekunder. kör nu på et hög kvalitets agg på vilket jag investerat med åtskilliga av mina doftande tusenlappar. Qtek värkar däremot inte ha nån som helst avsikt att ersätta mitt lite halv rostade r350 kort, det funkar ju trots allt i bland.... och jaja. livet är inte menat att varva med en upplösning på mer än 800*600 på en gammal stinkande lågpris 17tums tft som har märke efter te koppen ovanpå och en grön liten lysdiod...

 

sincerly nvbossen@hotmail.com aka :'€

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade med att jag lämnade tillbaka kortet. Köpte ett annat kort från en annan butik, AVerTV Hybrid+FM PCI. Fungerar perfekt.

 

/Richard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...