Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder visas inte alltid i IE 6.0


Carl47

Rekommendera Poster

Jag har ominstallerat Windows i tre olika datorer med olika versioner beroende på datorernas ålder, 98, 2000 och XP Home. I samtliga har jag dock uppdaterat webbläsaren till IE 6.0 via Microsofts hemsida, där det behövdes, således senaste versionen.

 

Det visar sig då att bilder (JPEG och GIF) oftast inte visas, vissa kan komma upp emellanåt men högsta sporadiskt.

 

RAM-minne är tillräckligt i alla. Ingen mjukvarubrandvägg eller antivirusprogram är inkopplade.

 

Däremot fungerar det helt OK med Firefox.

 

Till saken hör också att i min egen dator med XP professional och samma IE-version av webbläsare går det alldeles utmärkt.

 

Vad göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Var det alla datorer och operativsystem som inte visade bilder eller var det bara en, i så fall vilken?

 

Hur ser det ut när bilderna inte visas? Är det ett rött kryss istället eller något annat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet uppstår på alla datorerna utom min egen med XP professional. Samtliga har IE 6.0 som webbläsare.

 

Jag glömde skriva att om man högerklickar på de platser där bilderna ska vara på siten får man upp korrekt bildinformation som filnamn, sökväg och format i bildpunkter, men storeleken anges i samtliga fall vara -1 byte, och typ samt datum för skapad och ändrad saknas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir alltså inget rött kryss, utan finns det en ram inlagd syns den, men annars ingenting alls, bara en vit yta. För man muspekaren över skärmen på den ytan ser man nertill sökvägen där bilden ska finnas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, men kolla att Internet-alternativ - Avancerat - Visa bilder är förbockat, sedan finns det väl någon inställning på Säkerhets-fliken som styr om det är tillåtet att hämta bilder från en annan webbplats än där själva webbsidan ligger.

Går det att högerklicka på bilden och välja Visa bild?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...