Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med min MP3 spelare (Digitbal DB586 series


windowsman

Rekommendera Poster

Hej

Den är nu så att jag har en ny MP3 spelare hemma som jag nu vill ladda med låtar.

 

Problemet är när jag pluggar in den i USB porten på datorn och klickar på Den här Datorn (flyttbar disk E:) när jag klickar på flyttbar disk E: kommer det följande varnings ruta.

 

E:\ är inte tillgänglig. Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet?

 

 

Vad ska jag göra med mp3 hur ska jag ladda ner låtar på den?

Andra gången lite osäker på hur man laddar ner låtar hur ska jag göra.

Hjälp!

 

Enda jag kan komma på efter att jag har läst manualen är att tillverkarna varnar för att man ska FAT ELLER FAT 16 om man har XP. När jag kolla de Diskenhet C på hårddisken så hade jag NTFS bra att veta kanske kan det ha orsakat något problem sen kan ni väl på vägen svara hur gör man från NTFS till FAS 16 om man ska följa manualens instruktioner?!

 

/Tack på förhand.

 

[inlägget ändrat 2006-02-18 23:00:21 av windowsman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för rådet. Nej enda fel meddelande som kommer upp är följande.

 

E:\ är inte tillgänglig. Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet?

 

Kanse ska jag lyda manualens råd där dom varnar att man ska ha FAS 16 eller FAS.

 

Hur omvandlar jag hårdisken från NTFS som den står nu på till FAS 16 eller FAS det står på manualen att jag måste ha någon av dom

 

Kanse det kan vara problemet ?!

 

Vet någon?!

 

[inlägget ändrat 2006-02-19 13:09:17 av windowsman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

På engelska heter felmeddelandet:

"The request could not be performed because I/O device Error"

 

När jag slog på nätet hittade jag flera med samma problem men inte något med just din Mp3-spelare. Här är lite länkar med tips på vad du kan göra (på engelska):

 

http://hardware.mcse.ms/archive128-2005-10-244370.html

 

http://networking.ittoolbox.com/groups/technical-functional/windows-xp-home-l/892294

 

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/15118/140265.html

 

Hoppas det löser sig, om inte så posta igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack för hjälpen

 

 

Inget ovanstående funka. Försökt med att trycka Den här datorn -- högermus på flyttbar disk E: Formatera

 

Det konstiga är att det inte funkar hela Den här datorn fönstret hackar så fort jag försöker med denna åtgärd!

 

Vill du avsluta nu fönstret kommer gång på gång hela tiden så fort jag försöker trycka högermus på flyttbar disk E: Formatera.

 

Till min fasa upptäckte jag någonting annat.

 

Det står på mp3 spelaren ***No file*** innan hade jag typ 144 låtar inne.

 

Enda jag nu kan komma ihåg är att jag innan hade pluggat in mp3 i usb porten tillsammans med medföljande CD in i cd läsaren. Sedan ladda jag ner programmet som följde mp3 spelaren genom CD. Efter ett tag när jag var klar tog jag av mp3 spelaren från usb porten och då var den tom det mest fasan fulaste var när jag kollade på mp3 spelarens info där stog det

 

Free Menory 000 MB

Totalt Memory 000 MB

 

Och givet vis var alla låtar försvunna vad kan ha hänt?

 

Hjälp!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Blir lite jobbigt med två trådar för samma problem........

 

 

Jag hänger inte med här riktigt.

 

MP3-spelaren var ju ny. Det gick inte att få kontakt med den via USB.

 

Ändå har du kunnat lägga på något program från CD?

 

Och du hade 144 låtar på den?

 

 

 

Jag tycker det låter som att MP3-spelaren helt enkelt har gått sönder.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-20 16:12:22 av frippe64]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är det att när jag försöker synkorisera på Windows Media Player hittas inte enheten.

 

[bild bifogad 2006-02-26 19:23:45 av windowsman]

807172_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag är så nära att lösa problemet dock har jag stöt på ett litet problem när jag försökte uppdatera spelarens firmware.

 

Laddade ner firmware samt manual via tillverkarens hemsida.

Här är föresten mp3 spelaren http://www.digitball.biz/db586.php

 

Följt instruktionerna på manualen hålt play knappen på mp3 spelaren samtidigt som jag starta firmware download.

 

Problemet är att det dyker upp felmeddelande som hindrar mig när jag försöker uppdatera spelarens firmware.

 

(Var vänlig se bifogad bild samt förra inlägets bifogade bild)

 

 

När jag försöker trycka start på firmware download

kommer först felmeddelande ett:

 

Application has detected that firmware download will result in formatting the data area. Formatting data area will erase the media contents. Select yes to continue.

 

När jag trycker på Yes för att forts kommer felmeddelande två:

 

Unable to send scsi command.

Scsi sense code: 0xf0, 0x0, 0x4, 0x0,0x0,0x0,0x0,0xa,0x0,0x0,0x0,0x0,

0x3e,0x1,0x0,0x0,0x0,

 

Efter det står det error på firmware download.

Det resulterar till att jag inte kan uppdatera mp3 spelarens firmware. Hur ska jag komma förbi felmeddelandet?

 

Vad är det för fel?

 

/Tacksam för svar.

 

 

[bild bifogad 2006-02-26 19:22:14 av windowsman]

[

[inlägget ändrat 2006-02-26 19:26:08 av windowsman]

809029_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Andreas Stenfors

Jag har haft exakt samma problem med min Muvo V200 från Creative, dessutom skulle man gå till väga precis som du säger. Skillnaden för mig var att jag måste installera nya drivrutiner för spelaren innan jag trycker in PLAY och sätter spelaren i USB-porten. Nu hittar datorn min spelare som "Recovery device" eller något liknande och nu kan jag uppdatera firmware och formatera spelaren.

 

Kolla om du måste ha drivrutiner installerade innan du försöker uppdatera firmware.

 

Hoppas det hjälper!

 

/Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...