Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyckas inte starta felsäkertläge


Anders Wahlund

Rekommendera Poster

Anders Wahlund

Jag hadde tänkt att köra scandisk och deftagmenteringen men mitt windows XP vägrar at starta i felsäkert läge som ju är att föredra.

 

Vid uppstart av datorn trycker jag F8 och får upp menyn där jag väljer Felsäkertläge.

När datorn har laddat en del drivrutiner så startar datorn om och jag får upp menyn där jag kan välja felsäkert läge igen och det står att det inträffat ett fel vid uppstarten av datorn men inte så mycket mera.

 

Är det någon som har någon ide på vad som felas?

 

/Anders Wahlund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för tangentbord:)??

Mitt måste man aktivera F-tangentrna på vid uppstart.

USB-Tangentbord laddas efter windows

 

En tanke bara då detta varit uppe förut

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Wahlund

Om det hadde varit problemet med att F-tangenterna inte fungerade då borde jag väl inte ens nå menyn där jag kan välja felsäkertläge?

 

Provade för säkerhetsskull med mitt gamla tangentbord (PS2) ingen skilnad.

 

Efter att jag valt felsäkert läge så ser det ut som att det laddas några drivrutiner (ca 30 st) sedan blir det svart under ett par sekunder och datorn startar om och det står:

 

"

Windows kunde inte starta. Detta kanske beror på en ändring i programvara eller mjukvara.

Om detta beror på att datorn inte svarade, startade om oväntat eller stängdes av automatiskt för att skydda dina filer och mappar kan du välja Senast fungerande konfiguration för att återställa de inställningar som användes förra gången som datorn kunde startas.

Om tidigare startförsök avbröts på grund av ett strömavbrott eller att strömknappen trycktes in eller om du är osäker på varför datorn inte kan startas kan du välja Starta windows normalt.

"

 

Varför kommer detta meddelande när jag startar felsäkertläge men inte i normalt läge?

 

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig

/Anders Wahlund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt, läser som en kråka Läste att du inte fick upp menyn med F8 Får väl skylla på att jag behöver nya glasögon. Jätteledsen

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det står något Fel i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) för den aktuella tidpunkten.

Stäng av automatiska omstarter vid systemfel

Högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Avancerat - Start...Inställningar

så att du får upp en blåskärm med felmeddelande i stället för en omstart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...