Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kabel-tv gratis?


mrjohano

Rekommendera Poster

Halloj!

 

Hemma har jag kabel-tv från Canal Digital.

Dock är det analoga signaler de skickar ut. Kan välja att få Canal+ m.m. med hjälp av digitalbox. Annars är alla andra kanaler de skickar ut analoga.

 

I början hade vi tilläggsutbudet "gratis". Efter ett tag så monterades det in ett filter i fördelningscentralen så att vi inte kan se dessa kanaler i tilläggsutbudet igen. Men det är ändå så att på min ena tv så kan jag få in dessa filterade kanaler så pass att jag ser färg och hör ljud, om än VÄLDIGT brusig bild/ljud.

 

Tror ni att det är möjligt att förstärka dessa filterade signaler med en antennförstärkare och med andra ord få in tilläggsutbudet trots att filtret sitter kvar i fördelningscentralen???

 

Danke schön...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att Eforum är rätt plats för att diskutera det pga deras regler som du just har godkänt.

8. Det är inte heller tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor. Massutskick (så kallad spamming) är inte heller tillåten från eller till något av våra forum eller e-posttjänster.
//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va!?! Sänder de ut kanalar analogt krypterade, nja skyddade, via ett enkelt filter (som man kan bygga själv)?

 

Trodde nog att de enbart godtog att Canal+ sändes digitalt!

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller det för mycket troligt att det bryter mot något avtalsvillkor att försöka se betalkanaler gratis. Men någon får gärna motbevisa mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...