Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xbox chippet


Hoj

Rekommendera Poster

Ja har kollat runt lite men hittar inget speciellt bra svar till min fråga.

 

Ja har precis fått tebax mitt nychippade xbox, de som finns i xboxen nu är SmartXX LT OPX och sen står det Evo-X uppe i hörnet på ena startbilden med. Den e laddad me Xbox Media Center (XBMC) och de finns ingen extra hårddisk insatt. Men mitt problem e,..,när ja ska starta brända skivor, ingen av dessa har funkat:

 

¤WhiteTop DVD-R

¤Fujifilm DVD-RW

¤TDK DVD+RW

¤TDK DVD+R

 

De e lite weird :?

 

Men ja skulle vilja veta om de finns nån skiva som kan tänkas funka.

 

Han som chippade boxen tror att den är för gammal, de e nån version mellan 1.0 - 1.5 tror ja. Jag köpte den runt augusti 2003 lr 2004.

 

Det funkar iaf att lägga in spel på hårddisken, ja har lagt in ett spel med hjälp av dvd2xbox,..,men då finns de bara plats för ett spel me :( och ja tänker inte köpa hdd. Och ja orkar hlr inte hålla på att lägga in ett nytt varje gång ja ska byta spel. Tar ju sin tid.

 

Finns det något som hjälper, tex uppgradera smartxx lr nått,,byta skivor,,,,skaffa något program kanske??

 

Hatar problem :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, "dirty disc" får jag titt som tätt med nya(re) spel. Vad jag kommit fram till har vår Xbox den sämsta dvdläsaren av alla de varianter som funnits :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om du kan överföra spelen till xboxen med dvd2xbox så borde det ju inte vara problem med själva dvd-läsaren, snarare gammal firmware i chippet eller något sådant...

 

Men köp en hårddisk istället, mycket smidigare att bara lägga in alla spel där....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej JAG har bara en standard Xbox och har ingen som helst plan på att bygga om den. Värst är det med Rallisport 2, där hänger den sig varenda gång jag låst upp nåt nytt. Det har hänt nån enstaka gång med Forza Motorsport också. SÅvitt jag kunnat läsa mig till det är det faktiskt en dålig dvdspelare som inte klarar av att läsa en del nya spelskivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köpa en DVD spelare (original) till xboxen (om du är villig att öppna den) för en peng på t ex swemods.com .. de är dock ganska dyra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en gammal xbox, typ v1 eller v1.1? (jag har v1 t ex, inköpt runt augusti 2003 tror jag.. eller om det var 2002.. minns inte :P)

 

De har nämligen DVD spelare som är vääldigt kinkiga. Den DVD som alla vill ha (Samsung) fanns bara i 1.3 - 1.4 boxar tror jag, och de nyare > 1.5 har också en ganska ok DVD spelare vad jag har hört.

 

Det borde finnas kompabilitetslistor över CD/DVD typer som kan läsas på just din drive på t ex http://www.xbox-scene.org - det fanns förr när jag kikade iallafall.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...