Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installerat DVD-brännare, får barar ljud


Mocke35

Rekommendera Poster

Hejsan!

Installerade DVD-brännare på min fars dator häromdagen, en samsung. Den hittades direkt och installerade drivrutinerna. Körde sedan in programvaran som var Nero. Problemet var sedan att dels spelar den inte upp automatiskt. Den startar upp, men stannar sedan. Går man in och startar manuellt så är det bara ljudet som hörs. Windows millenium är installerad, men säkert inte uppdaterad på ett tag. Kan det vara grafikkortet, någon codec som saknas eller ? Går att köra vanlig DVD från PC hemma med bara textdokument. Inte så hemma på detta, förhoppningsvis någon som kan hjälpa till. M.v.h. Monika

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej. :)

 

Först, hur du får skivan att spelas automatiskt.

Förmodligen så är det ikryssat "Gör ingenting" på DVD Brännaren.

För att åtgärda detta, gå till "Min Dator", högerklicka på din DVD Bränanre (D:\ ?)

 

I rutan som kommer upp finns det ett par flikar, en av dem med namn liknande AutoPlay (Spela upp Automatiskt?).

 

Bocka sedan för "Fråga mig alltid vilken åtgärd..."

 

 

Om detta inte ger någon effekt, läs denna sida:

http://support.microsoft.com/?kbid=330135

 

 

---------------------------

Vad är det du försöker spela upp i din nya brännare?

En vanlig köpes DVD? (film dvs)

NERO har ett fiilm uppspelningsprogram, men det hör inte till dem bästa.

Rekomenderar program som Cyberlink PowereDVD eller t.ex VLC som kan laddas ned här: www.videolan.org/vlc/

 

Om det är en fråga om s.k codecs så finns det paket med alla codecs som används för närvarande, detta paket kan laddas ned här:

 

http://www.k-litecodecpack.com/

 

 

 

 

Hoppas du får iordning på sakerna. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack!

Det gör i.o.f. sig inte så mycket om det inte startar automatiskt, men det är ju alltid lite smidigare när så är för en far som inte är så insatt....

I brännaren är det en vanlig köpt film som ska spelas upp som vi provat.

Tror du det finns nå´n chans att det skulle fungera med ett annat program än nero ? Han har även media player, fast i en äldre version, som vi provade som ej fungerade. Kollade codec sidan. Problemet är att han ligger på modem....och 18-19 Mb känns inte så upplyftande. Men jag kan ju ladda ner hemma kanske och bränna in på skiva. Borde ju funka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...