Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Begränsa diskutrymme för studenternas Home-mappar


jT (Tommy Jansson)

Rekommendera Poster

jT (Tommy Jansson)

Har höt att det finns program för maxbegränsning av home-mappar (som funkar med NT), vore glad för tips om något sådant...

MVH

//jT

 

Seriösa frågor från blivande NT-admin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo då, visst klarar NT4 det men det är för krångligt att använda sig av i dom flesta fall... man måste ha >SP4 och använda sig av olika policy "script"/regler och då är det lättare med 3:part program.

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

¿Krille¿...

 

Aah! Ännu en med MYCKET god smak! Tänk om alla servers körde Netware, vilken underbar värld det skulle vara!

 

[Jag smygtittade förresten lite på din anv. inf. och upptäckte att du nästan valt exakt samma bana genom datorvärlden som mig, iofs lyckades du att hålla dig kvar i C64:ans (underbara?) värld några år längre än mig, men vägen via 128:an ST'n och K6-2:an är nästan samma för mig, med lite andra datorer mellan (t ex ST^E'n).]

 

Hans:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans:P och ¿Krille¿~ ...

 

Tänk om vi alla levde kvar i en tid då man körde IPX och inte hadde ett vetigt användargränsnit ;) , Nä TÄNK om ALLA servrar körde UNIX/Solaris =) DET NI !

 

Men visst, vem hadde inte en Sepectrum(rätt stavat?) , C64, Amiga 500/600HD i sin "barndom"... :)

 

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

 

Installera windows 2000 server.

 

sedan är det bara att välja egenskaper på hårddisken

och aktivera diskquota. Enkelt eller hur?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...