Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur lägger man till text i en film?


morgang

Rekommendera Poster

Hejsan ska göra en liten film, Och undrar hur man lägger till undertext därnere, Vilket program ska man använda för det?, Tacksam för snabbt svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar DirectVobSUB som visar s.k subtitles (undertexter) i aktiv filmvisare.

Kan laddas ned här:

 

http://www.divx-digest.com/software/vobsub.html

 

 

Jag kan tänka mig att du helst inte sitter och översätter själv och då finns en svensk sida med tio-tusentals undertexter:

 

http://www.undertexter.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Det har jag provat och det har gått bra. Men var finns det program som gör att man kan bränna en DVD med undertext, till exempel lägga in .srtfiler i brännar programmet, och sedan syns de på filmen.

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på, men säg att du har t ex en mpg eller en avi med korresponderande undertext i .srt-format, då är det enkelt att bara ladda filmfilen i ConvertXtoDVD från VSO software så kodar den om filen till brännfärdig DVD med undertexterna "inbakade". Du får precis som en DVD, kan välja om texten skall visas eller inte, du får en meny, kapitel, rubbet!

 

[inlägget ändrat 2006-02-15 10:18:26 av enverhoxha99]

[inlägget ändrat 2006-02-15 10:18:51 av enverhoxha99]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda dig av till exempel Adobe Encore. Det är visserligen inte gratis men funkar bra att texta film och sedan bränna dvd i samma program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Goldietrickz

Hej! Jag har prtecis laddat från dc ++ spännande serier om solsystemet från BBc televison men det saknar svensk text.Alla filmer jag laddade är på engleska.Kan man ladda idag ett program som gör att översätta filmen på svenska?Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...