Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mikrofon i nybyggd dator


wezlan

Rekommendera Poster

Byggde ihop en ny dator i förra veckan, tycker att jag fått in alla nya revisioner av drivrutiner till moderkortet.

 

Dock blir rutan mikrofon ljud av ibockad hela tiden och mikrofonen fungerar inte. Jag körde telefon via skype på min gamla dator och har en speciell telefon till detta. Den fungerade jättebra då, nu fungerar enbart inkommande ljud.

 

Måste väl nämna också att jag har något program som skall styra ljudet som heter SOUNDMAX eller liknande.

 

Hjälp, har ingen fast telefon hemma så dett abörjar bli ett STORT problem

 

Tack på förhand !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde telefon via skype på min gamla dator och har en speciell telefon till detta.

 

Om den telefonen är USB ansluten så har den säkert sitt eget ljudkort genom USB-anslutningen. Om det är på det viset så måste du installera drivrutinen även för detta ljudkort.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gissar jag på att du har kopplat uttagen i fronten på datorn felaktigt. Vad händer om du kopplar mikrofonen direkt till ljudkortets mikrofoningång (som jag förmodar sitter på datorns baksida, du berättar inte så mycket så det blir att gissa)?

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du får helt enkelt beskriva situationen mer utförligt för annars finns det nog ingen som kan hjälpa dig (det är dåligt med fjärrskådare här på eforum).

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...