Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Grafikkortet har pajat eller?

yaah..

Recommended Posts

Ni kanske kommer ihåg att jag skrev ett inlägg om att grafikkortets fläkt har börjat låta mer. Aja idag hände det som var ganska väntad, tror jag iaf. Grafikkortet har pajat antar jag. Såhär ser det ut iaf:

http://www2.edu.sollentuna.se/~arrah_87/flipp.jpg

http://www2.edu.sollentuna.se/~arrah_87/flipp2.jpg

Jag har garanti på datorn i 1 år till typ, så det ska inte vara några problem med att få ett nytt. Men jag undrar om någon kan bekräfta att det är mitt grafikkort som har pajjat , eller om det kan vara något annat? Skärmen utesluter jag eftersom att andra som jag skickar bilderna till också ser det konstigt. Jag har provat att avinstallera drivrutinerna, men redan i startupen när den räknar minnet osv ser det ut som det gör. på bilderna. Jag ser kanppt vad jag skriver själv nu, så ursäkta om det är många stavfel.

Ni kanske kommer ihåg att jag skrev ett inlägg om att grafikkortets fläkt har börjat låta mer.

Är ju tänkbart att grafikkortet gått sönder ja om det ser ut som det gör. Har fläkten stannat eller låter den fortfarande?

Milla

Den låter fortfarande och lät även när bilden var konstig. Nu har bilden fixat sig, jag provade stänga av datorn i ca 1 timme. Men det kommer nog tillbaka ifall jag sätter på ett spel igen.

Jag skulle nog reklamera kortet om fläkten låter illa samt att bilden krackelerar vid belastning. Då går kortet varmt med all säkerhet. Du kan ju testa att köra med kåpan öppen på datorn och se om problemet kvarstår eller om det blir bättre. Blir det bättre så går det varmt.

Milla

Stefan Eklinder

Det brukar gå att köpa nya fläktar till grafikkort. Är du händig så kan du själv skruva dit en ny fläkt på ditt grafikkort. Smidigare än att skicka iväg datorn och vara av med den under en längre tid.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

- Steven Wright

• 2 weeks later...
Staffan Olofsson

Roligt att det felaktiga även syns på screenshots.. ^^ (tänkte att det kanske inte skulle göra det om det var fel på grafikkortet?)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...