Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OS 2006


Tropicana

Rekommendera Poster

Jag har kollat på några hockeymatcher via eurosport och finsk TV. Jag märkte att det var väldigt skönt att dom inte har några bisittare. Det har ju sänts några matcher i SVT också utan bisittare. På nåt sätt befriande att slippa en massa onödigt pladder och mikroanalyser av vartenda skär som spelarna tar och framför allt så är det ingen som avbryter refererandet. Radions sändningar är bra. Det finns visserligen en bisittare där också, men han har inte en sån mundiarré och pratar bara när det är relevant. Men tyvärr så ligger ljudet före TV-bilden i radion....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Skapad
  • Senaste svar

Jomen visst, vill man bara titta på massa mål, tacklingar och slagsmål så räcker det med att höra vad spelarna heter och vem som passade fram till senaste pinnen. Vill man å andra sidan ha lite bakgrund, spelaren som gjorde mål har gjort 6 VM och 2 OS, domaren har åkt fast för doping och liknande, då är det kul med en expertkommentator.

 

Det är ju knappast så heller att Niklas W förstör matcherna med sin blotta närvaro, tycker att det hade blivit mycket tråkigare utan honom och den där norrlänningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha kommentarerna om jag ser matchen hemma, men sitter jag och ser en match på storbild på en sportsbar så vill jag definitivt inte höra detta snack. Det är ju halva poängen med att gå ut och se en match, man är själv med sina polare (de riktigt dåliga) kommentatorerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på några hockeymatcher via eurosport och finsk TV. Jag märkte att det var väldigt skönt att dom inte har några bisittare.

 

Bisittarna är pricken över i:et, grädden på moset eller cigaretten till kaffet. :)

 

Vad som inte är bra däremot är tv-kommentatorn Staffan Lindeborg. Han suger kloakvatten enligt min mening. Chris Härenstam däremot äger fett! Men Härenstam anses nog fortfarande vara rookie jämfört med Lindeborg och det blir säkert Lindeborg som kommenterar herrfinalen i hockeyn vilket blir ett riktigt bottennapp!

 

Förhoppningsvis blir det Härenstam i damhockeyfinalen. Herr Lindeborg stör mig i så pass hög grad att jag när det var sommar-os... (tror jag att det var) mailade sporten och bad dom att ge honom förtidspension. Detta när han höll på och kommenterade simning och fotboll, det var rent ut sagt bedrövligt att behöva höra på honom!

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse-i-skogen, kul att du ägnar ett helt inlägg åt att kasta skit på Staffan Lindeborg med kommentarer som att han "suger kloakvatten" och "det var rent ut sagt bedrövligt att behöva höra på honom"utan att med en enda mening motivera dina radikala åsikter.

 

Herr Lindeborg stör mig i så pass hög grad att jag när det var sommar-os... (tror jag att det var) mailade sporten och bad dom att ge honom förtidspension.

Bosse-i-skogen, du kan faktiskt bespara mig dessa kommentarer som du inte har någon grund för dem. Om det är något jag stör mig på så är det folk som slänger ut sig sådana tråkiga kommentarer.

 

Lindeborg är kanon, varför? Han är kunnig och ger tv-tittarna den information de behöver, varken mer eller mindre.

 

 

Lindeberg får nattens :thumbsup:

Bosse-i-skogens kommentar får nattens :thumbsdown:

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-20 03:22:22 av Makan Amini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse-i-skogen, du kan faktiskt bespara mig dessa kommentarer som du inte har någon grund för dem.

 

Jag skriver inte bara för dig...

 

Grund har jag naturligtvis för mina påståenden eftersom jag tycker som jag tycker och går på min magkänsla. Jag kan ju inte här exakt precisera vad det är med hans kommenterande som stör mig. Men jag blir bara irriterad och sitter med fingret på fjärrkontrollens mute-knapp för ibland orkar jag inte lyssna...

 

Han svävar ut och snacker en massa som jag personligen tycker är ovidkommande istället för att titta på vad som händer och kommentera detta. Han missar helt enkelt en massa som händer tycker jag. När en match började så kom han inte gång med att kommentera vad som hände i rutan förrän efter 4-5 minuter trots att matchen börjat. Att höra lite bakgrund om olika saker är helt ok men det får inte överdrivas. Ofta säger han saker för att bekräfta sitt eget kunnande och försöka väcka sensation baserat på vad han sagt innan.

 

Tur att bisittaren finns när Lindeborg kommenterar.

 

Kastar skit på dåliga kommentatorer gör jag gärna eftersom jag tycker att de förtjänar detta och de får de allt tåla som offentliga personer...

 

Lindeborg är kanon, varför? Han är kunnig och ger tv-tittarna den information de behöver, varken mer eller mindre.

 

Trevligt att du trivs när han kommenterar :)

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vad ska man säga om Sverige - Slovakien ikväll?

 

Forsberg och Sundins analyser av matchen var ju obetalbara! Haha, vem försökte de lura? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forsberg och Sundins analyser av matchen var ju obetalbara! Haha, vem försökte de lura?

 

Speciellt Forsbergs: "Jaså dröjde det hela 9 minuter innan första skotten?" och hans blick när han sa det... :):):)

 

Ps: Kommentatorn Lindeborg skötte sig nu ganska bra idag... :)

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

[inlägget ändrat 2006-02-21 22:23:41 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ligger vi sexa i medaljligan!:thumbsup:

 

Tyskland

Österrike

USA

Ryssland

Canada

 

Så heter länderna som ligger före Sverige i medaljligan. Norge hittar vi först på 12 plats med endast 2 guld.

 

Sveriges medaljer i dagsläget:

 

Guld: 4

Sulver: 2

Brons: 4

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet när Tre Kronor kommer till Kungsan? Det borde väl vara ganska snart om de flesta måste vara tillbaka i NHL i övermorrn. Kommer även Damlaget vara där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kommer inte, flygförbud över Turin under OS-avslutningen, dom firar i italien och flyger sedan direkt tillbaks NHL.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kommer inte, flygförbud över Turin under OS-avslutningen, dom firar i italien och flyger sedan direkt tillbaks NHL.

Tunna/

 

Vad är det för flygförbud alla pratar om? Exakt varför har man flygförbud och vad innebär det i detalj? När försvinner flygförbudet, i vilket område gäller det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dock att EuroSports brittiska ishockeykommentatorer är riktigt bra. Är helt klart nöjd med OS sett från Eurosport international :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spår av 11/9 kanske?

 

Troligen, men även media och andra nyfikna som kan störa invigningen och avslutningscermonien med överflygningar så det är nog en samlad riskbedömmning.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...