Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OS 2006


Tropicana

Rekommendera Poster

  • Svars 109
  • Skapad
  • Senaste svar
När är finalen?

Vet inte just nu, men jag kan garantera att jag kommer känna till när den spelas innan jag ens vet när Foppa står på isen i sin överåldriga, journalistälskade stass igen. Jag hoppas herrarna åker på stryk i varenda match som återstår nu, för de har svikit så många år nu att de faktiskt inte förtjänara något stöd längre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om de får storstryk så har de lyckats med den bästa och roligaste prestationen än en gång (tyckte faktiskt samma sak i mormon-OS, även om alla var kåta på en viss Elofsson då)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktig härlig match faktisk. Kul att få sätta de självsäkra amerikanerna på plats!

 

Vinner över Canada gör vi dock inte, chansen är MINIMAL tyvärr...

[inlägget ändrat 2006-02-17 23:24:06 av Makan Amini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket större var "chansen" att slå USA?

 

Om man tänker efter hade Sverige enorm tur mot USA faktiskt. Hur många gånger satte inte USA stolpen, ribban? Hur många gånger missade de inte öppet mål? Det var verkligen marginalerna som avgjorde.

 

Sedan ska vi komma ihåg att Canada är bättre än USA och att Canada har tagit del av Sveriges skräll. Jag tror inte att Vitryssland hade slagit Sverige 2002 om Vitryssland matchen tidigare hade utklassat motståndet eller något i den stilen, Canada är nog väl förberedda och efter att ha sett deras match mot Finland kan man ju bara konstatera att de ser bättre ut än någonsin!

 

Men visst lizardKng, att hävda att vi inte har någon chans mot Canada vore ganska dumt efter vad vi fick se igår. Om jag hade några tusen som jag var tvungen att tippa resultatet med så hade jag dock sagt 5-1 till Canada, tyvärr :(.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker efter hade Sverige enorm tur mot USA faktiskt. Hur många gånger satte inte USA stolpen, ribban? Hur många gånger missade de inte öppet mål? Det var verkligen marginalerna som avgjorde.

 

Har man "flyt" har man marginalerna på sin sida. Hoppas bara att "flytet" håller i sig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frångår ämnet lite grann och tänkte höra om det är fler än jag som tycker att årets (precis som så många tidigare års) officiella OS-sajt är helt hopplös att hitta rätt och snabbt i? Hur mycket menyer och röra som helst.

 

Kan någon som har lite mer tålamod än jag försöka hitta fram till grupptabellerna i herrarnas hockey?

 

http://www.torino2006.org/

[inlägget ändrat 2006-02-18 17:05:14 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbannat!! Nog för att SVT har en märklig inställning till OS men det är förbannat tråkigt att Eurosport lyckas förstöra det också. Här pågår en våldsamt spännande match mellan Schweits och kanada där Schweits gör århundradets insats - då ska det visas PROVHOPPNING från backhoppningen, inte tävlingen - utan PROVHOPPNING! Va faen är det här?! Gudförbannat vad vansinnig man blir.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med. Faktum är att jag hellre fått se mer av den matchen än Sverigematchen som går nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon som har lite mer tålamod än jag försöka hitta fram till grupptabellerna i herrarnas hockey?

 

 

Finns det några tabeller alls :thumbsdown:, hittar ingenting överhuvudtaget, tålamodet försvann nu, en helt värdelös sida.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några tabeller alls , hittar ingenting överhuvudtaget, tålamodet försvann nu, en helt värdelös sida

Dessutom tog det över tio minuter för dem att registrera 2-0 målet för Schweiz. Många :thumbsdown:. Däremot listar de allsköns totalt ointressant statistik såsom att målvakterna gick på isen vid tiden 00:00. Ha, tack för det...

 

Nä, jag får nöja mig med Aftonbladets Resultatbevakning, där får jag iallafall veta exakt när något händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bit ner finns tabellen för grupp B

Toppen, tack för det! Men hur hittade du dit (en annan sak som suger med sajten är ju just det, att man inte ser var i hierarkin man är så man kan gå upp ett steg och hitta de andra grupperna)

 

*Poäng*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med. Faktum är att jag hellre fått se mer av den matchen än Sverigematchen som går nu.

 

Det är ganska tragiskt att man, på 2000-talet, inte kan välja vilka program man vill se på.

Jo, det finns ju möjligheten som ter sig alltmer lockande: skaffa en satelit och en dreambox. Om jag förstått det rätt så måste man ta till såna (den är väl inte så laglig?) knep ifall man vill ha lite frihet....

 

[inlägget ändrat 2006-02-18 18:03:52 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska tragiskt att man, på 2000-talet, inte kan välja vilka program man vill se på.

Mmm, public service my ass.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för pinnen!

 

Startsida->Competition and Schedules->Ice Hockey.

 

Klicka sen på "start list" för kvällens match.

 

Glasklar navigering :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glasklar navigering

Japp, precis som mina fönster som inte tvättats på 4 år =)

 

Nå, saknar ändå en översiktlig sida där alla tabeller ligger, med listor över hur kvartsfinalerna spelas (typ 1:a Grupp A mot 4:a Grupp B osv.) Visst, det ser väl ut som det gjort förut, men jag vill ändå ha en sådan sida, det känns rätt "basic" att ha med.

 

EDIT: Om simpla OS-bilagor i kvällstidningar förstår detta skall det väl inte vara så svårt för den officiella sajten att också göra det.

[inlägget ändrat 2006-02-18 18:46:06 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej absolut inte.

 

Den verkar inte alls vara menad för folk som vill följa tävlingar och resultat.

 

Och det var mer tur än skicklighet att jag hittade tabellen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SVTs programlista över OS måste dock vara det roligaste jag någonsin sett på den sajten.

 

SVT nöjer sig med att första dagen skriva in programmet och därefter inte uppdatera det ordentligt! Vad är det för mening att ha ett OS-program på sajten när den inte stämmer? :thumbsdown:

 

Annars tycker jag att OS-studion är ganska rolig! Peter J och han norrlänningen vad han nu heter, tillsammans med "OS-ombundsmannen" Jan Rippe är helsköna. Niklas W gör ett bra jobb också! Där blir det en :thumbsup:

 

EDIT: Glömde skriva in länken till OS-programmet:

 

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45625&a=521966&lid=puff_524113&lpos=extra_3&lid=puff_525078&lpos=extra_1&lid=puff_532280&lpos=extra_0

[inlägget ändrat 2006-02-18 20:50:19 av Makan Amini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...