Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"flush buffer" problem mot IE


Pli

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett problem, mitt script (se nedan) är upplaggt på en webserver (IIS) och fungerar klockrent när jag besöker sidan med Firefox, Rubriken och Wait 5 sec.. visas omgående. När jag besöker sidan med Internet Explorer laddas inte sidan innan hela skriptet exekverat klart. (Trycker man då "Refresh" laddar IE om sidan som den skall.)

 

Vad beror detta på, och hur kan man komma runt problemet?

Har någon tips och ideér tar jag tacksamt emot dom.

(Mitt problem bygger på ett helt annat script men exemplet nedan är bra på att illustrera samma problem.)

 

#!perl -w
$|=1;

print "Content-type: text/html\n\n";

print "<HTML><HEAD><TITLE>Test</TITLE>";
print "</HEAD><BODY><H2>Rubrik</H2>";
print "Wait 5 sec...<br>";
sleep 5;
print "Done!<br></BODY></HTML>";

 

 

PS. Att byta till FF (jo gärna för mig) men det går inte i detta fall, företags policy.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE väljer antagligen att inte visa sidan förrän den har en hel html-fil att parsea... Det är bara att gilla läget eller göra på något annat sätt (du kan t.ex skicka multi-part-data till browsern eller låta det som ska uppdateras senare vara i en frame eller hämtas av lokalt script som därefter sätter det som innehåll i en div).

 

Det är möjligt att du kan tvinga fram någon slags flush men chansen är rätt stor att det ändå bara fungerar i någon enstaka version av IE och sen går sönder igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har ett problem, mitt script (se nedan) är upplaggt på en webserver (IIS) och fungerar klockrent när jag besöker sidan med Firefox, Rubriken och Wait 5 sec.. visas omgående. När jag besöker sidan med Internet Explorer laddas inte sidan innan hela skriptet exekverat klart. (Trycker man då "Refresh" laddar IE om sidan som den skall.)

 

Precis som fhe säger så är det ett bra alternativ att köra med multi-part. CGI-modulen har en del funktioner för detta, kika på dokumentationen där.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...