Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DUN (fjärranslutning)


goettel

Rekommendera Poster

Är det någon som känner till ett bra och billigt DUN-program? Jag har testat en rad olika

varianter däribland Advanced Dialer, ConnectPal, WorldCom etc, men inte hittat någon

jag är nöjd med.

De funktioner jag önskar mig av programmet är att man skall kunna schemalägga upp- och

nedkopplingar, koppla ned vid inaktivitet samt kunna starta program automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men de flesta av programmen på Tucows och Download har jag redan testat! Det finns några som har en del av funktionerna (bäst är Advanced Dialer), men ingen som har alla. De flesta klarar av att schemalägga uppkoppling och starta program samt stänga uppkoppling vid en viss tidpunkt.

Men den funktion jag saknar är alltså nedkoppling och nedstängning av dator vid inaktivitet! Det händer ju titt som tätt att servern man laddar ned från inte är OK och då är det ju synd att minuterna tickar iväg...

Fler förslag på specifika program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är sant och de fungerar (eller FUNGERADE - sedan jag tankade hem nya versionen så hänger sig Get Right hela tiden) ju bra när du laddar hem det mesta. Men säg att jag laddar hem lite på Napster då? Där finns ju inga sådana funktioner?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag kör Win98, men det är lika illa där... Det blir lite bättre om jag tar bort integrationen med webbläsaren och istället lägger till filer manuellt. Annars händer det att den låser hela systemet!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...