Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tre som 3G-operatör?


Gäst

Rekommendera Poster

Tre har ett erbjudande där en mobil ingår utan kostnad. Ett s.k. 59 erbjudande. Kanske även ni fått reklambladet? Erbjudandet verkar ärligt vad jag kan se och enligt både Svt http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=42641&lid=puff_461230&lpos=lasMer och Tre:s kundtjänst så kostar det inget att se t. ex. Rapport i mobilen... tills vidare.

 

Ringer gör jag inte så mycket men wappar det gör jag desto mer.

 

Vad har ni för erfarenhet av Tre som operatör?

 

http://tre.se/59

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill gotta sig i elände, kan man titta på forum som

www.trekund.com ...

 

Själv har jag haft dem ett par år.. inga direkt problem, ser

det som en väldigt billig telefon.. och billiga samtal för pengarna.

 

Men det kanske inte är en så stor vinst för dem som inte

pratar så mycket.. eller som bor där de inte har så bra

täckning.

 

Tv, skall enligt vad jag förstått det.. vara gratis tillsvidare

genom tre.. jag har iaf inte sett någon post på min faktura

gällande att jag har sett på tv.

 

Fanns dock inte så mycket att se på.. och kvaliteten kändes

inte direkt så övertygande.

 

 

//Vänligen Fallebring

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag haft dem ett par år.. inga direkt problem, ser

det som en väldigt billig telefon.. och billiga samtal för pengarna.

 

Det är tråkigt att man bara läser och hör om problem folk har med 3G. Hade fler som du skrivit att några direkta problem inte finns så... inte kan Tre ha ett sååå dåligt nät? Alla nät har sina vita fläckar. Hur som helst så har jag nu beställt en Sony Ericsson Z800i med 59-erbjudandet.

 

Skulle det vara dålig 3G täckning så kan jag alltid låsa upp telefonen för 300: - och prova en annan operatör. Det är kul med en ny telefon ibland... :)

 

Jag återkommer med hur det fungerar.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jag återkommer med hur det fungerar.

 

Det fungerar bra om nu bara telefonen (SE Z800i) hade varit frisk... ska idag skicka tillbaka den och får en ny i retur. Problemet jag har är att jag inte når Internet. Och då jag inte har någon erfarenhet av Tre så trodde jag att det strulade i deras ände (färgad av allt skit man läst om Tre som operatör). Efter ett besök i Tre:s butik i Lund med test av mitt simkort i en annan telefon och mitt i en annan så visade det sig att telefonen är defekt.

 

Bortsätt från detta irritationsmoment så trivs jag bra med telefonen.

Följde med en Meromy Stick Pro Duo på 64 Mb men det duger ju inte... :). Har beställt ett på 1 Gb så jag kan ha mer än 7 låtar i god kvalité. Med SonyEricssons bärbara handsfree med inbyggd fm-radio på sladden så kommer jag att att ha en ganska fullfjäddrad mobil enhet som jag även kan ringa med. Och detta till en rimlig inköpskostnad (se nedan)! :)

 

Tre som operatör då? Inga problem att ringa någon gång hittentills men jag är ingen storringare precis. Deras webbplats med sin egen sida är vettig tycker jag. Att kunna se hur mycket pengar man förbrukat hittentills är bra tycker jag. Och nummerflytt gjorde jag också.

 

Nu blev jag ju lurad... eller läste på dåligt kanske :). Deras 3bomben 69abonnemang fungerar ju somså att du även kan ringa för månadsavgiften på 69: -. Jag i min enfald trodde att detta även gällde 59-varianten som endast kan tecknas via webben. 10 kronors rabatt per månad trodde jag det blev eftersom man skötte köpet själv över Internet... Men jag kan inte ringa för 59kronan varje månad... sur blev jag först men eftersom jag fick telefonen och jag efter 2 år betalt 1 416:- för densamma så är det lugnt. Billigaste priset för en z800i utan abonnemang nu är 3 000: - så jag betalar hälften bara och med räntefri avbetalning på billiga 59: - till Tre i två år.

 

Hej och hå va kul med en ny mobil enhet!

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du talar vänligt med kundtjänst är det väl inte omöjligt att du kan få

ändra till den andra abonnemangsformen.. då du missförstått villkoren och det hände så nyligt.

 

Jag har en bekant som lyckades med en liknande bedrift.

 

 

//Vänligen Fallebring

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du talar vänligt med kundtjänst är det väl inte omöjligt att du kan få

ändra till den andra abonnemangsformen.. då du missförstått villkoren och det hände så nyligt.

 

Jag har en bekant som lyckades med en liknande bedrift.

 

Att lyckas med den bedriften är nog svårt om jag fortsatt inte vill ha en förhöjd månadsavgift för mobilen. Med 69-abonnemanget vill dom ha 99: -/månad för en Z800i + 69: -/månad i avgift som man får ringa för. Det blir 99+69 x 18 månader = 3024: -.

 

Jag kan ju också unbranda telefonen för ca: 300: - (vilket är fullt tillåtet) http://www.gsmteknik.se/ och använda vilken operatör jag vill. Och bara ha Tre som ett räntefritt avbetalningsinstitut i två år... :)

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

[inlägget ändrat 2006-02-21 16:42:04 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, med de alternativen så lät det ju inte så fördelaktigt att ringa in

och förändra det abonnemang du har valt.

 

 

//Vänligen Fallebring

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Det fungerar bra om nu bara telefonen (SE Z800i) hade varit frisk... ska idag skicka tillbaka den och får en ny i retur. Problemet jag har är att jag inte når Internet. Och då jag inte har någon erfarenhet av Tre så trodde jag att det strulade i deras ände (färgad av allt skit man läst om Tre som operatör). Efter ett besök i Tre:s butik i Lund med test av mitt simkort i en annan telefon och mitt i en annan så visade det sig att telefonen är defekt.

 

Nu kom ett leveransbesked om en ny telefon. Efter 17 dagar. Ska jag skratta eller gråta? Jag sväljer förtreten och ser fram emot en telefon som fungerar fullt ut.

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom ett leveransbesked om en ny telefon. Efter 17 dagar. Ska jag skratta eller gråta? Jag sväljer förtreten och ser fram emot en telefon som fungerar fullt ut.

 

Tror ni att denna nya telefonen, samma typ som den första (Sony Ericsson z800i) fungerade? Samma fel som den första, gick inte att nå Internet via någon av fyra ställen i telefonen för att nå Planet 3 (3:s portal). Något annat sätt än att först gå till Planet 3 för att nå internet finns inte, snacka om branding... :). Jag joxade omkring ordentligt i telefonen och lyckades på något vis att ändra startsidan till mobil.svt.se och vips så fungerade en av knapparna och jag nådde svt.

 

De andra tre möjligheterna att nå planet 3 fungerade fortfarande inte. Ringde kundtjänst och fick allt på det gamla sim-kortet överflyttat till det nya som följde med den nya telefonen. Jag skulle använda det gamla dock var det sagt men nu med ny telefon och nytt sim-kort så skulle det väl vara konstigt om allt inte skulle fungera... det gjorde det inte!

 

Först nu efter nästan 3 veckor, ny telefon och sim-kort och 28 samtal med olika människor på kundtjänsten så kunde det ju vara något fel i deras ände... kröp det fram från mannen jag pratde med. Han frågade om jag gjort nummerflytt via deras sida och det hade jag gjort sa jag och det var efter detta som den första telefonen ballade ur. Då kan det vara det som ställt till det sa han...

 

Detta tipset fick ni av mig redan i mitt andra samtal med er men då hette det att "O nä, här hos oss är det inget fel och nummerflytten kan inte orsaka detta!"

 

Det gjordes en felanmälan i lördags som skulle undersökas i dag måndag och tro det eller ej men nu fungerar telefonen fullt ut via all sätt man kan nå planet3. Det var alltså aldrig något fel på den första telefonen! Tre veckors irritation för att de vägrar att tro att felet ligger hos dem... ja, vad säger man?

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom ett leveransbesked om en ny telefon. Efter 17 dagar. Ska jag skratta eller gråta? Jag sväljer förtreten och ser fram emot en telefon som fungerar fullt ut.

 

 

Tror ni att denna nya telefonen, samma typ som den första (Sony Ericsson z800i) fungerade? Samma fel som den första, gick inte att nå Internet via någon av fyra ställen i telefonen för att nå Planet 3 (3:s portal). Något annat sätt än att först gå till Planet 3 för att nå internet finns inte, snacka om branding... :). Jag joxade omkring ordentligt i telefonen och lyckades på något vis att ändra startsidan till mobil.svt.se och vips så fungerade en av knapparna och jag nådde svt.

 

De andra tre möjligheterna att nå planet 3 fungerade fortfarande inte. Ringde kundtjänst och fick allt på det gamla sim-kortet överflyttat till det nya som följde med den nya telefonen. Jag skulle använda det gamla dock var det sagt men nu med ny telefon och nytt sim-kort så skulle det väl vara konstigt om allt inte skulle fungera... det gjorde det inte!

 

Först nu efter nästan 3 veckor, ny telefon och sim-kort och 28 samtal med olika människor på kundtjänsten så kunde det ju vara något fel i deras ände... kröp det fram från mannen jag pratde med. Han frågade om jag gjort nummerflytt via deras sida och det hade jag gjort sa jag och det var efter detta som den första telefonen ballade ur. Då kan det vara det som ställt till det sa han...

 

Detta tipset fick ni av mig redan i mitt andra samtal med er men då hette det att "O nä, här hos oss är det inget fel och nummerflytten kan inte orsaka detta!"

 

Det gjordes en felanmälan i lördags som skulle undersökas i dag måndag och tro det eller ej men nu fungerar telefonen fullt ut via all sätt man kan nå planet3. Det var alltså aldrig något fel på den första telefonen! Tre veckors irritation för att de vägrar att tro att felet ligger hos dem... ja, vad säger man?

 

 

Jag blir aldrig kvitt problemen med denna Tre-mobil, Sony Ericsson Z800i.... :).

 

Jag skickade in den till gsmteknik.se för att få den upplåst och unbrandad. Skickade i onsdags eftermiddag och hämtade den idag på posten. Bara 3 dagar! Inte illa pinkat om man säger så. Satte i ett teliakort och det blev "Sätt i rätt sim-kort". Jaha tänkte jag, teliakortet kanske inte är ett kombinerat 2G/3G-kort? Och därför protesterar 3G-telefonen kanske. Provade med ett annat kort tillhörande Tele2/Comviq som är en kombinerad variant. Samma fula " Sätt i rätt sim-kort".

 

Nä tänkte jag: Där ligger kanske något ovanligt dumt operatörslås som aktiveras fast den är rensad och så? Ringde till gsm-teknik 50-11 gånger och efter 45 min så svarade de. Tryck >*<<*<* i snabb följd på telefonen sa han. Gjorde detta och då kommer man in i en servicemeny med 5 hänglås. Är något av låsen låsta? Jodå sa jag, av 5 möjliga så är 4 olåsta men hänglåset vid punkten "Nät" är det stängt sa jag.

 

Jaha då har vi sjabblat sa han. Vill du fixa till det själv eller ska du skicka in den igen? Jag gör det gärna själv, säger jag. Då skickar jag kabel och programvara till dig gratis så kan du fixa det själv via din dator.

 

Har detta paket på måndag och då ska det väl vara slut på strulet med denna telefon... får jag hoppas. :):)

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

... det är val i höst : http://web.telia.com/~u41314994/sotingar.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...