Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med .exe filer vid omformatering..... Help Help...

Wicked

Recommended Posts

Som texten lyder... Gjorde en omformatering på min gamla häck (Dell 4400 1 gig ram knippe hårddiskar) och innan så hade jag 3 diskar med totalt 5 partioner. För att slippa detta så la jag allt som skulle sparas på 1 hårddisk som jag visste inte var partionerad och sen körde jag om allt och fixade till så att jag bara har 3 hdd. Kanon tänkte jag tills jag kom till min sparade Program katalog. Där finns div. nyttoprogram som jag föredrar och bra hjälpmedel. Vanliga program, inget märkvärdigt..

Nu till problemet: När jag försöker köra ett program därifrån så visar han upp ett msdos sida i nån sekund max som sedan försvinner och sen händer inget. Mycket frustrerande, samt även har det försvunnit tror det bara är en katalog kan vara någon mera också som han ej visar i utforskaren men som jag är säker på att den skall finnas kvar. Även grejer som ligger där som jag försöker mounta i deamon tools ex. funkar ej. Övriga program som jag har laddat ner på nytt fungerar helt klanderfritt.

Har varit med om detta en gång innan när jag formaterade sist dock detta var ganska längesedan men då på nått sätt fick jag det att funkar och la det bakom mig. Vore bra med lite mera hdd i huvudet ibland....=)

Hoppas jag har förklarat hyfsat, annars är det bara maila o fråga.. wicknertz@hotmail.com eller lämna nått svar här... Är ruskigt tacksam för vidare svar då mappen som har försvunnit är av stort värde. Samt vissa program.

Hoppas på nån som sitter på en hög med kunskap där ute.....

//Mattias

Nu till problemet: När jag försöker köra ett program därifrån så visar han upp ett msdos sida i nån sekund max som sedan försvinner och sen händer inget.

Du har ju formaterat hårddisken med operativsystemet på. Vissa program lägger även filer i windows systemkataloger för att fungera.

Kan vara det problemet.

Milla

När jag försöker köra ett program därifrån så visar han upp ett msdos sida i nån sekund max som sedan försvinner och sen händer inget.

Om du formaterar och installerar Windows på nytt, så måste du installera alla andra program på nytt. De allra flesta program lägger in information i registret när de installeras, information som de sedan behöver för att kunna köras och efter en nyinstallation av Windows så saknar ju registret den informationen.

"Om du formaterar och installerar Windows på nytt, så måste du installera alla andra program på nytt. De allra flesta program lägger in information i registret när de installeras, information som de sedan behöver för att kunna köras och efter en nyinstallation av Windows så saknar ju registret den informationen."

Inte riktigt så alltså när jag försöker installera ett program, dvs jag har hela .exe filen på hdd:n så tjurar han..

Bifogar en bild hur det ser ut nån sekund efter jag har dubbelklickat då på Ex. Winamp5.exe.....

Kan det hjälpa något?

[bild bifogad 2006-02-09 15:50:06 av Wicked]

803253_thumb.jpg

Bifogar en bild hur det ser ut nån sekund efter jag har dubbelklickat då på Ex. Winamp5.exe.....

Det är inte bara .exe filer som installeras när man kör ett program. Du måste ha setup.exe som installerar hela programmet från början

Milla

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...