Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero 7.0.54 ,ny version


vohubbe

Rekommendera Poster

Hej

 

En liten varning för Neros 7.0.54 uppdatering till er som använder

Nero Vision Express för att koda om div filformat (.avi, .mpg osv) till DVD

 

Nero har tagit bort funktionen (codec) och hänvisa till en pluggin man måste köpa till, tänk på det innan ni uppdatera till 7.0.54.

Har testat med att exkl. Nero Vision vid uppdatering men det fungerar inte, då finns den inte med alls, den gamla är borttagen.

Hubbe

 

[inlägget ändrat 2006-02-09 08:28:27 av vohubbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju sannerligen märkligt - att en funktion man en gång betalat för försvinner genom en gratis uppdatering...

 

Tack för varningen!

 

*kollar*

 

Hmmm, är det "DVD Video Plugin" som avses? Enligt deras websida ska den ingå i Nero 7 Premium (kostar 24,99 € annars).

 

Dessutom finns det en plugin för MP3-Pro.

 

"The DVD-Video Plug-in is already included in the Nero 7 Premium full version. If you are using a previous version or an OEM version without this plug-in, you need at least Nero 6.0.0.9 and NeroVision Express."

 

Kan det vara så att du har en OEM-version och det är därför funktionalitet "försvunnit"?

[inlägget ändrat 2006-02-09 09:04:22 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

...nej, ingen OEM version

har Nero 7.0 Ultra Edition från början, har sen uppdaterat först till

7.0.14 utan problem, sen till 7.0.14b utan problem, först nu med ver

7.0.54 som jag fick problemet.

Har också läst om att alla plugg-ins skall ingår i versionen som du skrev ..

 

Är på jobbet just nu, ska kolla exakt vad som står i hänvisningen i Nero Vision, när jag kommer hem och posta texten här...

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, "Ultra edition" är såvitt jag vet INTE samma sak som "Premium edition"?

 

[Edit]Ultra är en amerikansk version, Premium är för Europa. För övrigt ska de vara desamma.

 

[inlägget ändrat 2006-02-09 12:00:31 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De olika versionerna beror på att i USA har dom 120 volt/60Hz, I Europa har vi 235 volt/50Hz. ;)

 

Skämt åsido: Varför ha olika versioner? DRM eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Så här är det:

jag öppnar Nero Vision, när fönstrat har öppnat får man ett antal val, det översta i den "gamla" ver heter "Skapa DVD" med undermeny "DVD Video" eller "redegerbar DVD"

 

Efter uppdatering till 7.0.5.4 finns inte menyn "Skapa DVD" med överhuvudtaget....väljer man nästa "Skapa CD/Andra Videoformat

står det följande:

"Detta alternativ visar information om hur man bränner Video till DVD-Video och Super-Video DC (SVCD) På grund av patentrestriktioner kräver dessa format att du köper en plugin för kodning och avkodning av MPEG-2 filer."

Kan vara så att nåt blev glömd i uppdaten, eller det ska vara så...ska det vara så blir det snart Bye bye Nero...

Läste lite på ett tysk forum ang Nero och den senaste updaten, mera ris än ros, dom flesta där är tillbaka på ver 6

 

jag ska maila till Nero support och fråga vad f-n dom syssla med

Hubbe

 

[inlägget ändrat 2006-02-09 19:50:09 av vohubbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppdatering till 7.0.5.4 finns inte menyn "Skapa DVD" med överhuvudtaget

 

Mycket konstigt....fungerar klockrent hemma hos mig. Jag har Premium med senaste uppdateringen,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha blivit nåt knas mellan Nero och patentinnevarna för MPEG 2 så det är det som är orsaken kanske, ett sätt för Nero att komma undan i så fall kan vara att via uppdatering ta bort funktionen.

 

Vad jag vet så är MPEG 2 formatet starkt upphovsrätts-skyddat med patent men det verkar lite långsökt om Nero går den här vägen vid en eventuell tvist efter som det är ett ojust förfarande, i så fall borde man ha informerat.

 

Det är bra att du uppmärksammar oss på problemet vohubbe så vi kan undvika uppdaterings fällan, hoppas dock att det är något misstag och att fortsatta diskusioner i tråden hittar lösningen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket konstigt....fungerar klockrent hemma hos mig. Jag har Premium med senaste uppdateringen,

 

Intressant, kul att det funkar hos dej, ringde till en kompis som också har Premium, han laddade ner 7.0.5.4, installerade och fick samma "fel/problem"...när man öppna Nero Vision finns inte alternativet "Skapa DVD" kvar...skumt som f-n....

 

 

Hubbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att inte blanda ihop saker nu - din kompis, har han Nero 7 Ultra eller Nero 7 Premium?

 

Om han har Premium är det ju ännu mer besynnerligt...

 

Och alla är "riktiga" versioner (inget som följt med en brännare eller så), hmmm, ja så sa du ju tidigare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan vi trasslar vidare. Har vi samma version på Nero Vision?

Som du ser har jag menyn "Skapa DVD" och som sagt tidigare så funkar min Premium utan problem med senaste uppdateringen. Jag är en registrerad användare och har en annan sida på Nero för nedladdning av uppdateringar. Men det borde inte ha någon betydelse, men man vet aldrig med Nero.....

 

 

 

 

[bild bifogad 2006-02-10 07:40:01 av 64honken]

[inlägget ändrat 2006-02-10 07:49:09 av 64honken]

803441_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

"Har vi samma version på Nero Vision?"

 

Nero Vision 4 (4.1.0.13) efter uppdatering till 7.0.5.4

Nero Vision 4 (4.1.0.9) innan uppdatering

..det kanske har med registreringen att göra, jag ladda ner updaten från Neros officiella sida, har inte reggat mitt ex pga att jag inte vill blir bombaderat med alla sortens erbjudande från Nero..

 

ändå lite mysko detta, allt fungerar klockrent från ver 7.0.0.0 fram till ver 7.0.1.4b..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte reggat mitt ex pga att jag inte vill blir bombaderat med alla sortens erbjudande från Nero

 

Nja...nu har Nero bara en huvud produkt, så risken att bli bombaderad med erbjudanden är inte stor. Dessutom så skickar dom endast ut nyheter ang. produkten du har registrerad och man får bara nyhetsbrev om man bockar för detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, skall reg mitt ex, få se om det hjälper...

 

Låter som en bra ide'. Funkar det inte i alla fall, så är det bara att maila Nero och dom hjälper dig bara om du har reggat med produktens serienummer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...