Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang nyheten "IBM utvecklar armbandsklocka med Linu


kata_ri_na

Rekommendera Poster

Maxidata skriver idag:

 

"Forskare hos IBM meddelar att de just nu utvecklar en armbandsklocka som kör Linux. Klockan ska kunna användas som en PDA, och data ska överföras trådlöst till och från den.

 

Klockan, som endast är 12,25 millimeter tjock, ska fungera som en slags PDA-enhet med inbyggd kalender, klocka, att-göra-lista samt möjlighet att läsa e-post.

 

Forskarna på IBM menar att man i framtiden kan utrusta klockan med en högupplöst skärm och ge den åtkomst till Internettjänster såsom trafik- och väderinformation med mera.

 

Klockan innehåller en enligt IBM "kraftfull processor", åtta megabyte ROM och åtta megabyte RAM. Klockan styrs dels genom en pekskärm och dels genom ett rullhjul. Klockan har infraröd anslutning och kan även föra över data via radiovågor. Av pressmeddelandet framgår inte vilken slags radioöverföring som avses, men eftersom IBM står bakom Bluetoothstandarden är det inte helt omöjligt att det är den som används."

 

Mer information: IBM, http://www.ibm.com/

 

http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=000808-MXD1

 

-------------------------------------------------

 

Hur stor succé blir det här då...? Tyvärr finns ännu ingen bild tillgänglig, då IBM tänker demonstrera prylen först nästa vecka. Och man frågar sig ju verkligen hur den ser ut.

 

http://www2.linuxjournal.com/lj-issues/issue75/3993.html finns något liknande, och om man säger så här: det är ju inte Gucci direkt.

 

Prylbögeri eller on-the-edge-technology? Själv lutar jag åt det förstnämnda...

 

Mvh

Cattis, nyhetsred, idg.se

[inlägget ändrat 2000-08-08 11:27:29 av Katarina Svensson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Vad är det för fel på prylbögeri då?

 

Tänk vad bekvämt att inte behöva ta med sig sin Palm vart man än går.. T.ex fantomen skulle kunna ha stor nytta av dylik klocka då han ju inte har några fickor i sin dräkt att förvara en Palm eller Psion i.

Dom skulle bygga in en satellit/gsm telefon i den också, så vore den komplett..

 

mvh

Erik G

leg. prylgalning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik, det är inget som helst fel på prylbögeri! Jag är en själv, om än inte på teknikens område, utan vad gäller inredning. Prylar kan vara en stor källa till glädje. Att unna sig en pryl en regnig dag sätter guldkant på tillvaron.

 

Men det vore ändå kul att veta hur utvecklarna hos IBM (och andra företag) tänker. Jag menar, är verkligen en klocka den ultimata formen för en "handsfree" Palm? Det är ju meningen att man ska bli imponerad och tänka att "wow, de däringa IBM-killarna gör verkligen fräcka grejor". Nä, kom med något HELT nytt, så ska jag visa höja ögonbrynen.

 

Tror inte för ett ögonblick att Fantomen skulle gå omkring med något så fult på armen. Han har ju klass, karln.

 

Mvh

 

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Nä, det är klart.. han har ju djungeltrummorna.. en säker form av trådlös kommunikation...

 

Jag har inte sett hur "klockan" ser ut.. dessutom vill jag hellre ha en Omega Speedmaster, eftersom dom hade en sån på månfärderna.. Håller med dig att dylika "Dick Tracy" klockor är skåpmat.. vore fräckare om de kunde lägga allting i en penna... eller en leatherman/SOG.. eller ett chip man kan ansluta till sitt neurala nätverk med holografisk presentation direkt genom synnerven..

 

Själv får jag ta det lugnt med mitt prylköpande.. jag köpt en digitalkamera (Olympus C3030) för mina sista sparslantar...men snart kommer SKATTEÅTERBÄRINGEN..

:-)

 

mvh

EriKG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Själv får jag ta det lugnt med mitt prylköpande.. jag köpt en digitalkamera (Olympus C3030) för mina sista sparslantar...men snart kommer SKATTEÅTERBÄRINGEN.."

 

Nej men nej usch vad hemskt tänk om mattsons skulle se detta?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv ska jag använda skatteåterbäringen till att betala räkningen för en rejäl prylfylla på Ikea (vi snackar ett helt nytt bohag, det var inte riktigt meningen, men fint blev det).

 

Jag läste om en man som hade ett chip inopererat i armen. När han tänkte på sin fru, skickade chipet signaler till någon slags apparat hos frun som blev varm eller röd eller nåt i den stilen. Det är teknik i människans tjänst det!

Och romantiskt så man bara döööör... :)

 

Mvh

 

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Divine Shadow,

 

mattsons skulle aldrig sänka sig så lågt att han skulle besvara en sådan novis.

 

Hälsningar

matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*snyft* Vilken skatteåterbäring? En annan måste betala tillbaka 6.000:- *snyft*

 

Så har du problem att bli av med alla dina pengar kan du få mitt bankkontonummer ;-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Divine Shadow,

 

Jag har under åren träffat, talat och debaterat med en mycket stor mängd mäniskor, Jag har arbetat på några mentalsjukhus, Jag har under många år arbetat i mellan östern även i nordafrika men Jag har aldrig mött en person med ett så dåligt vokabulär som vad ni har. Jag har aldrig mött en person vare sig i tal eller skrift som varit på så svagt interl----- Jag är inte utbildad vid den medicinska fakulteten därför kan Jag inte ställa någon diagnås ang ert mycket märkliga skrivande. Jag vet inte om Ni har läst , sett på och läst något i massmedia vilket avståndstagande som alla dessa personer har tagit. Jag är helt säker på att en sådan person som Ni, med dessa uttalanden är en person med så lågt självförtroende att självhävning på denna nivå måste tas till. Ni säger saker om utbildning på en nivå i stil med De Röda Akimererna i Kambodja, Jag är inte säker på att Ni förstår vad Jag vill ha sagt men Jag är storsint och ödmjuk så Jag förlåter Er. Ni säger att Ni ev skall söka till högskolan i Vasa, efter vad Jag hört så är alla arbeten på och innom lokalvården på högskolan i Vasa upptagna. En sak som Ni skall lära er snarast är följande, om Ni som i detta ärende ställer kretik, så skall Ni omg föreslå något i ert tycke är bättre, inte bara att på lägsta tänkbara nivå sprida kretik omkring Er. Nu är det vä'l på det viset och det förstår även Ni det har Jag förstått, att utan utbildning är det enorma problem. Det är synd att Jag inte kan ofra mer än 4 minuter på ER, för då skulle Jag har skrivit några sidor till, till ER.

 

Hälsningar

matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Räckte det med att han tänkte på henne, eller var han tvungen att tänka positiva tankar om henne?

 

/Erik G (Som spenderade förra årets skattepengar på IKEA)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Allvarligt talat!

 

Kände att det var dags att för mig att kliva in här och vifta med Vita Flaggan lite...

 

Jag tror att vi alla förstår att det kan gå livat till i de här diskussionerna - men man måste samtidigt vara försiktig med vad man säger (skriver) och hur man utrycker sig, och man måste visa respekt för varandra. Det är mycket viktigt och det framgår även av våra ordningsregler "Det finstilta".

 

Det är väldigt tråkigt för oss alla när några (någon) i vår omgivning ägnar sig åt personliga påhopp och annat tråkigt, som man gått kunde sköta via e-post direkt mellan de stridande parterna. Vi andra har inget nöje av ert privata krig - tvärtom. Det leder till en himla tråkig stämning som är helt onödig.

 

För någon dag sedan skrev jag några rader till His Divine Shadow och påpekade att jag önskade mig en uppryckning i beteendet gentemot oss andra och kunde glatt konstatera en märkbar uppryckning och skärpning, och jag hoppas på samma resultat nu när jag härmed utrycker en bestämd önskan om att vi alla, och Matssons2 i synnerhet, tar ansvar för vårt beteende här i framtiden så att vi kan dra ett streck över det som varit, och kan ägna oss åt mera trevliga saker här på eForum.

 

Tackar för ordet och önskar er alla en god diskussion!

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

 

 

Du som ännu inte tagit del av Det finstilta kan göra det på //eforum.idg.se/finstilt.asp

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Jag har under åren träffat, talat och debaterat med en mycket stor mängd mäniskor, Jag har arbetat på några mentalsjukhus, Jag har under många år arbetat i mellan östern även i nordafrika men Jag har aldrig mött en person med ett så dåligt vokabulär som vad ni har."

Detta är vad posten kommer att gå ut på vokabulär, angående mental sjukhus så ja... det lämmnar vi åt dig...

 

"Jag har aldrig mött en person vare sig i tal eller skrift som varit på så svagt interl----- Jag är inte utbildad vid den medicinska fakulteten därför kan Jag inte ställa någon diagnås ang ert mycket märkliga skrivande."

 

Min diagnos är ni har gjort ett arsle av er just nu med denna post.

diagnås = diagnos

ang = ang. om det är en förkortning

 

"Jag vet inte om Ni har läst , sett på och läst något i massmedia vilket avståndstagande som alla dessa personer har tagit. Jag är helt säker på att en sådan person som Ni, med dessa uttalanden är en person med så lågt självförtroende att självhävning på denna nivå måste tas till."

 

Igen, vad vet du om mig? Inget.

Och man börjar in te med en stor bokstav i mitten av en mening (Ni?).

Ni är ganska patetisk va?

 

"Ni säger saker om utbildning på en nivå i stil med De Röda Akimererna i Kambodja, Jag är inte säker på att Ni förstår vad Jag vill ha sagt men Jag är storsint och ödmjuk så Jag förlåter Er."

 

Röda Khmererna heter det pucko.

Jag förlåter inte er däremot P.G.A. ren idioti och det faktum att ni inte behöver mig för att göra ett spektakel av er själv....

 

"Ni säger att Ni ev skall söka till högskolan i Vasa, efter vad Jag hört så är alla arbeten på och innom lokalvården på högskolan i Vasa upptagna."

 

ev = eventuellt förkortas ev. med punkt.

Vad vet du om högskolan i vasa?

Lokalvård? huh? Alltså herregud!!!!!!

Hur dum får man vara!?!?!?!?

Vasa tekniska yrkeshögskola, dom har diverse data utbildningar, jag har enkompis som går där just nu också...

 

"En sak som Ni skall lära er snarast är följande, om Ni som i detta ärende ställer kretik, så skall Ni omg föreslå något i ert tycke är bättre, inte bara att på lägsta tänkbara nivå sprida kretik omkring Er."

 

Jag och min nivå så är den jag finner mest slagkrafig.

Och ni som inte ens kan stava till kritik, kretik? Du ditt kretin...

 

"Nu är det vä'l på det viset och det förstår även Ni det har Jag förstått, att utan utbildning är det enorma problem. Det är synd att Jag inte kan ofra mer än 4 minuter på ER, för då skulle Jag har skrivit några sidor till, till ER."

 

Jag har kommit fram till att denna post inte kan på något sätt ha varit något annat än ett försök att få mig ilsken och att jag skulle kommentera på dom olika stavfel som han så uppenbarligen måste ha gjort med flit.

Detta var en post utan like, i idioti alltså...

 

Om jag stavar dåligt beror det på att jag skriver snabbt och inte orkar gå igenom det jag skrivit för stavfel.

Och så är jag Finlands-Svensk och mera van med dialekt men ändå, jag skriver på högsvenska osv....

Bla bla bla...

Ännu en post debuggad...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Nu kastar du verkligen sten i det vita glashuset.

Om det är någon som visat prov på dålig vokabulär är det ni, bäste Matssons. Till exempel: diagnås stavas diagnos och inget annat. Din historiekunskap visar på stora brister då ni relaterar till de röda khmererna (khmere rouge) som "De Röda Akimererna".

Personligen tvivlar jag inte en sekund på att ni tillbringat mycket tid på mentalsjukhus. Frågan är bara om ni verkligen jobbat där (annat än i terapeutiska syften).

Vad beträffande "Divine Shadows" "kretik" (stavas egentligen kritik) så vet jag av erfarenhet att ni inte på något sätt kan ta varesig kritik eller motargument, så egentligen vet jag inte varför jag lägger ner tid på detta inlägg.

 

/ErikG

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Ja tänk.. då skulle en kameraskatt genast komma på förslag. 1kr per pixels upplösning på CCD´n per år.. (i mitt fall 3,3 milj kronor om året).

 

Men å andra sidan så kan jag ju skylla på att jag gör mitt bästa för att jämna ut klyftan mellan fattiga och icke fattiga.. nu är jag fattig, och taiwan eller korea eller vart nu kameran tillverkas får lite av mina pengar...

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det räckte med att han tänkte på henne, men det var väl underförstått att han i samma veva längtade och trånade, eftersom hon var någon annanstans. Han var iaf tvungen att träna nåt fasligt innan det funkade. Styra nervsignaler är ju inget man lär sig på en kafferast, antar jag.

 

Kanske blinkade grejen blått istället för rött om han tänkte elaka saker. Men vem vill ha ett sånt meddelande. Å andra sidan kanske många konflikter verkligen skulle redas ut och inte ligga o pyra om man inte kunde dölja att man blev arg. Teknik i äktenskapsterapins tjänst...

 

 

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Nej, men jag önskar att det var slut på den typen av inlägg. De är onödiga i ett öppet forum. Ni skulle kunna ta det via e-post istället så slipper vi andra ta del av det.

 

Dessutom är er diskussion helt utanför ämnet för denna tråd.

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Hmmm.. måste vara svårt det där.. tänk om man t.ex tänkte elaka tankar om sin flickväns arbetsgivare, då tänker man ju i regel på sin flickvän, men är samtidigt upprörd.. går det fram "positiva signaler" eller "negativa signaler" ... men tekniken är ju intressant.. Man har ju lyckats styra maskineri (som t.ex muspekare) med tanken så det pågår ju en hel del forskning inom området.

 

/E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem att göra av med pengar är för mig ett okänt fenomen :)

Har dessutom funderingar på att köpa ett hus på landet, och det är ju ett oöverträffat svart hål på det ekonomiska området, har jag hört...

 

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Vad har du gjort?

 

Tänk så kommer min mail box att bli fylld med msgs från honom? :)

 

OK Offtopic....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Erik Gustavsson,

 

Det svar som Ni åsyftar på är skrivit på en diktafon som sedan skrivs ut på datorn utan någons medverkan, därför vissa stavfel. Om det är på det viset att Ni blir störd av den skrift som skrivs ner så vore Jag mycket tacksam om Ni inte läste det, på grund av att Ni aldrig på något vis tillfört inläggen något. Sedan har Vi i samhället en grupp mäniskor med skriv och lässvårigheter Jag tycker det är mycket FULT att nedvärdera en så stor grupp mäniskor bara för att Ni inte begriper bättre. Innan Ni nästa gång vräker ur er sådan smörja fråga era närmaste om vad som är lämpligt att skriva Ni borde skämmas. Ni skall inte försöka att överföra era egna erfarenheter på andra, Ni får vist ha era egna erfareheter för Er själv. Vad jag lägger ner tid på det är en sak för Mig, utan Er förundran den betackar Jag mig för.

 

Hälsningar

matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Då hänsyn till min önskan om ett slut på pajkastningen i denna tråd inte tagits ser jag mig tvungen att se till att kommande inlägg av "personlig pajkastnigskaraktär" i denna tråd tas bort så snart de upptäcks.

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

[inlägget ändrat 2000-08-09 15:38:07 av Jani Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

 

Ingredients

73 g packed light brown sugar

67 g white sugar

15 ml all-purpose flour

5 ml lemon juice

2 ml ground cinnamon

825 g peeled, cored and sliced apples

145 g raisins

1 recipe pastry for a 9 inch double crust pie

1 egg

 

 

 

 

Directions

1 Preheat oven 425 degrees F (220 degrees C). Spray deep dish pie plate with cooking spray

 

2 Combine white sugar, light brown sugar, flour, lemon, cinnamon, and mix well. Add apples and raisins to sugar mixture; stir until fruit is well coated.

 

3 Spoon apple mixture into pie crust. Place second piecrust on top of filling, and trim edges. Lightly glaze top of pie with a beaten egg, then sprinkled with a little sugar.

 

4 Bake till golden brown, about 35 to 40 minutes. Place on a wire rack, and cool 30 minutes.

 

"Bye bye miss American pie"

 

mvh

ErikG

 

 

 

(Källa www.pierecipes.com)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...