Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FIRM WARE


Ida Åkesson

Rekommendera Poster

:thumbsdown:

 

Vad menas med detta ? FIRM WARE. Hur ställer man in det ? Jag har köppt ett spel som heter BOnniers Trafikskola och det går att installera det men ej att få i gång det. Då påstod supporten att det var just detta som behövdes ställas in på min dator, men hur i hela världen ställer man in detta ? Hjälp mig någon !!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

http://susning.nu/Firmware

 

Firmware är en programvara i ett inbyggt system. Ofta kan en firmware uppgraderas tack vare att den lagrats i ett EEPROM (Flashminne). Ordet firmware beskriver att det är ett halvmjukt mellanting (engelska firm = svenska fast). Det är mjukvara, men det sitter så långt in i hårdvaran att man behöver verktyg för att komma åt den.

 

...brukar handla om CD/DVD-läsare/brännare. Hur man gör har jag inte en susning om. Det finns det säkert andra som kan informera om.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl inte behöva uppdatera firmware för bonniers trafikskola??

 

Firmware för vad. Din brännare/cd/dvd är det vad de menar?

 

Vad har du för problem med att installera det, få igång det. Får du meddelanden? Vad händer?

 

Lättare att hjälpa om du skriver lite utförligare:)

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat och laddat ner dom senaste uppdateringarna för programmet? Den dras med en otrevlig bugg som dom talar lite tyst om. En bit in i programmet när du kommer upp i ett antal poäng så går det inte att starta längre.

 

Buggen fanns i 2004 versionen, men skulle rättas till 2005. Så kom 2005 ut och samma bugg var kvar. :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

 

Men den senaste uppdateringen tar bort den i alla fall.

 

Men firmware ska inte påverka programmet, i så fall ska du kräva pengarna tillbaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...