Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dual boot millenium edition


Niklas Björnström

Rekommendera Poster

Niklas Björnström

Nån som vet om millenium edition stöder dual boot så att man slipper installera denna innan win 2000??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

Vaddå innan? MS har väl inte släppt en skarp version av Win ME än...

 

Det möjligt att installera Win 9x/ Win ME efter Win2000, fast hur man gör håller jag för mig själv, inte för att jag är en sånn som håller intressanta OS-funktioner för sig själv, utan för att jag helt enkelt inte kommer ihåg på rak arm hur man gör, men jag kan gräva lite i mina papper ifall du vill veta. Eller så kan du leta efter ett inlägg som jag gjorde i nått IDG-forum för några månader sedan... :·/

 

Hans:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du kan köra dualboot...

 

ME blev klar den 19 juni men finns som retail i handeln runt mitten av sep.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur man gör en dualboot om man har installerat Win2k på NTFS-partition och skall installera Win ME.

 

I mitt fall var det så att jag hade Win 98 (c:) och Win2k (d:) installerade i dual-boot konfiguration när jag gjorde en format c: och installerade Win ME på c:.

 

Då kom jag inte åt Win2k längre...

 

Kan man återställa MBR och dual-boot på något smidigt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det... Boota bara från Win2k CD:n igen och kör en reparation... Manuell reparation tycker jag fungerar bäst eftersom man har full kontroll över vad som händer. Automatisk ska iofs fungera också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...