Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mejlproblem med foton i xp

Patrik Lindberg

Recommended Posts

Patrik Lindberg

Hej, jag har av någon anledning tappat en mkt bra finess i XP, när man stod i en mapp med bilder, markerade ett antal av dem, för att sedan välja komandot "Skicka till epostmottagare" så fick jag alltid frågan förr om jag ville krympa bilderna i mejlet. Nu är den funktionen borta, bilderna bäddas in direkt i mejlet i orginalstorlek. Har försökt letat om man kan aktivera denna funktion någonstans men inte hittat. Är det någon som vet var felet ligger? För övrigt fungerar datorn och alla menyer felfritt.

Mvh

Patrik L

[bild bifogad 2006-02-07 09:40:46 av Patrik Lindberg]

802403_thumb.jpg

Patrik Lindberg

Hej, mkt tacksam för svar i från dig, dock när jag tittar där under fliken avanserat så har jag en bock där, provade att ta bort den, sätta dit den, men ingen förbättring, provade en gång till med att starta om hela datorn med och utan bock = Lika illa. Läste på länken till MS supporten men vad jag förstår så tror du inte det är en bock som "skalar" in bilder rätt i IE, så att de visas rätt för din skärm och upplösning?

Problemet kvarstår tyvärr, men än en gång tack att du försökte hjälpa mig.

Mvh

Patrik L

Du kan ju prova med att registrera shimgvw.dll, Start -> Kör, skriv "regsvr32 shimgvw.dll" (utan fnuttar). Se'n måste du kanske starta om datorn för att det ska fungera...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...