Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdvarukonfiguration vid datorköp


Thomas Gillgren

Rekommendera Poster

Thomas Gillgren

Ska köpa dator. Har tänkt mig följande komponenter.

 

Asus A7V moderkort

AMD Athlon Thunderbird 800 MHz

256Mb PC133 RAM-minne

IBM Deskstar 75GXP 30Gb 7200rpm 2Mb UDMA100

Asus V7700 pure GeForce2 GTS 32Mb DDR

Creative Labs SB 1024 Live! Value

 

Är det någon som har förslag på förbättringar? Går det att överklocka systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

Sr intressant ut. T-Birden ska, enligt Tom's Harware gå att överklocka till nära 1 GHz med ASUS-kortet.

 

En förbättring är väl SB Live! Platinum, fast det kostar juh.

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag skulle nog rekomendera asus k7v istället på grund av att den är stabilare vid överklockning än vad k7a är. varför inte pusta ut med en 1000 lapp och köpa en dvdspelare oxå jag själv rekomenderar en pioneer 104s läser 10x dvd och 40x cdrom dessutom är den lätt att göra regionsfri oxå. jag tycker definitivt att du ska skaffa sblive platinum du kommer inte att ångra dig. skaffa en bra mus samtidigt. varför ingen scsi hårdisk. annars är det en riktig värsting dator idag. (fan vad snabbt min åldras).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Gillgren

Men, som jag förtått det är A7V det enda Asuskortet med socket A, vilket Thunderbird kräver.

Vad gäller Pioneers CD- och DVD-enheter har jag dåliga erfarenheter. Ibland vill de inte läsa i mer än c a tredjedel av hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

K7a är det första mammakortet från asus som kom ut och k7v är den andra. titta in på www.tomshardware.com där kan du läsa en massa tester om moderkort och annat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt att köpa en exakt likadan förutom 15gb ,50mhz och 128 mb ram mindre ,eller gör de sista 128mb väldigt mycket för prestandan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...