Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmailproblem....


Febe

Rekommendera Poster

Jag har ett stort problem med mitt hotmail. Jag loggar in som vanligt med och kommer in till startsidan. Ser att jag har mail och ska läsa dom men när jag klickar på mailet så istället för att öppna det så hoppar programmet tillbaks till inloggningssidan igen. Jag blir så frustrerad eftersom jag behöver komma åt att läsa mailen. Någon enstaka gång så händer det att jag kan läsa men inte några bifogade filer.

 

När jag sedan ska logga ut så är det åter igen problem och till slut så hamnar jag på msn.com istället för msn.se som är min förvalda sida.

 

Är det någon som kan hjälpa mig??

 

/en tjej som behöver få hjälp....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara någon säkerhetsinställning i Internet Explorer? Testa genom att lägga webbadressen för Hotmail i Tillförlitliga platser.

Eller blockerar du cookies?

 

Du har ju redan ett inlägg om problemet här:

Japp, så nu är den gamla frågan borttagen.

 

Cecilia - Moderator för Epostprogram

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för DITT svar!

 

Jag har nu lagt in hotmail i Tillförlitliga platser med problemet kvarstår ändå tyvärr. Vad gäller cookies så vet jag inte annat än att dom inte är blockerade. Hur gör jag för att kolla detta?

 

Jag känner mig totalt frustrerad över att inte kunna läsa mina mail och kan inte heller skriva för samma sak händer då...... när jag trycker på sänd så hoppar allt tillbaks till inloggningssidan...*suck*.... Jag kan logga in på hotmail men när jag sedan försökt läsa mailen gång på gång och till slut ger upp och det är dags att logga ut så fungerar inte det heller tyvärr..... jag kommer till den engelska sidan och försöker då med signout där men det går bara inte.... Har precis blivit arbetslös också så jag behöver kunna använda mailen för ofta skickas numera ansökan via e-post.

 

Hoppas någon kan hjälpa mig!

 

/febe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:Hej igen!

 

Nu är problemet löst äntligen och jag är sååååååå glad. Jag funderade och funderade på det där med cookies och kollade på mina inställningar under verktyg. Har ingen blockering för cookies där men så kom jag på att jag hur ju brandväggen. Gick in där och försökte lokalisera var det fanns något om cookies och hittade inställningar.... där var det ikryssat att blocka cookies för 3rd part... tog bort det krysset och uppdaterade och nu fungerar mitt hotmail igen....;):thumbsup:

 

TACK än en gång för DITT inlägg Cecilia... det var räddningen för mig!!

 

/febe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var roligt att höra att du lyckades! :thumbsup:

Tack själv för poängen!

 

Det kan ju vara smart att ha någon alternativ epost också, för det tycks hända lite då och då att folk har problem med Hotmail. I den här tråden:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=797550#801058

kan du be någon om en inbjudan till Googles gmail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Hej!

 

Jag har problem med hotmail e-post går ej att skicka.

 

Har Windows Vista.

 

Lösenordet har jag glömt, kan inte logga in.

 

Går det att få hjälp att återfå mitt lösenord.

 

Får sms via mobilen med en kod.

 

Mvh.onica

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Monica!

 

Det var en gammal tråd du har letat upp :)

 

Hjälper inte informationen i SMS:et du fått?

 

Det är bara Microsoft som kan hjälpa dig att få tillgång till ditt e-postkonto igen och du kommer i kontakt med dem via sidan http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-live/id-support där du väljer "Jag har problem med att logga in".

Du behöver vara inloggad med ett Microsoft-konto för att komma vidare och om det är nödvändigt kan du skapa ett helt nytt Microsoft-konto på https://signup.live.com. Se till att ange det konto som du är inloggad på som kontaktadress för att undvika problem senare.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...