Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätaggregat och SLI?


Villee

Rekommendera Poster

Hej!

 

För SLI rekommenderas ett nätagg. på minst 500W. Krävs det då bara ett agg. som har minst 500W, eller måste det heta något med 'SLI' eller måste det ha någon speciell kabel eller liknande?

 

Kort sagt; Klarar alla nätaggregat på 500W eller mer av SLI?

 

Tacksam för svar!!

 

------

 

P4 2,0GHz

1024 DDR 266

120+80 GB HD

GeForce 6600 GT

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villee skrev:

 

Krävs det då bara ett agg. som har minst 500W, eller måste det heta något med 'SLI' eller måste det ha någon speciell kabel eller liknande?

Det behöver inte heta något med SLI. Vad du behöver är ett nätaggregat som kan leverera "kräm". Inte bara en massa Watt, utan också tillräckligt med Ampere på +12V. Har sett rekommendationer på minst 22A. Du behöver också 2 st PCI-Express 6-pin kontakter/adeptrar för att ansluta till grafikkorten. 6-pin i ena änden för anslutning till grafikkort och i den andra änden är det två 4-pol Molex för anslutning till strömkablar från nätaggregatet.

Med vissa nätaggregat följer dessa med. Och med vissa SLI grafikkort följer också sådana 6-pin med. Jag har inte SLI, men väl ett single PCI-Express grafikkort (Gainward) och det följde en sådan kontakt med. Även med nätaggregatet (Enermax EG851, finns med på Seppos lista) följde 2 st 6-pin kontakter.

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-01 20:33:20 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat ett agg. till ett bra pris, med 520W och en PCI-e kontakt. 35A vid 12V. Så om jag köper en adapter så ska ström till grafikkorten inte vara något problem då? =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Villee skrev:

 

Jag har hittat ett agg. till ett bra pris, med 520W och en PCI-e kontakt. 35A vid 12V. Så om jag köper en adapter så ska ström till grafikkorten inte vara något problem då?

Det borde det inte vara med den prestandan. Finns det med på länken ang. certifierade SLI nätaggregat, Seppo postade? Vad är det för modell du hittat?

Du kanske inte ens behöver köpa till en adapter, utan vänta och se om de kommer med grafikkorten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...