Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ISDN-Multilänk


Hedis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hur får man uppkopplingen att starta på en kanal? Nu kopplar den upp sig på bägge på en gång. Jag vill att det ska vara tvärtom!!

 

Jag har Telia Duocom med tilläggstjänsten "Extrakanal".

 

Tacksam för svar/tips!

 

Hej då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vet inte hur Duocom fungerar riktigt, men där jag jobbar har vi en cisco router som är konfigurerad att öppna den andra kanalen om den första kanalen är max-belastad under 30s.

 

/Danne

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inaktivera "multilänk".

 

Gå till fjärranslutningen och ta egenskaper för den aktuella uppkopplingen. Där finns en flik som heter multilänk. Ta bort det telefonnummret som står under den fliken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har bara ett USB-ISDN-modem. Vad jag har sett finns bara inställningar under själva Internet-anlutningen och de kan ju ej lösa mitt problem (?).

 

/Hedis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det beror på vad Du har för typ av ISDN adapter.

 

Men om Du har något modem ifrån Telia så skickar dom med drivrutiner för lite olika inställningar.

 

Oftas så heter den inställningen du söker BOD ( band on demand ) alltså den kopplar upp sig vid behov. Drivrutinen är inställd på att den skall koppla upp sig om den kan ladda hem mer än 48 Kbit/sek under mer än 30 sek och koppla ner sig om det är mindre än 32 Kbit/sec under 30 sek. detta går att ställa själv under extra inställningar i fjärranslutningen.

 

 

Allas Er Dagge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...