Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får ingen bild från composit-in på ny dator!?!?


Tobias Lundgren

Rekommendera Poster

Tobias Lundgren

Har en ny Medion dator med ett tv-in kort med antenn, radio, composit och svideo ingång. Går jættebra at se på tv men nær jag kopplar in compositen från digikameran eller min playstation2 så går det inte att få den medfljande programvaran "Powercinema" att visa bilden (provat ALLT). Startar jag videoredigeringsprogrammet får jag upp det i liten miniruta (preview), kul.

 

Har pratat med Medion support, men dom kan inte hjælpa mig! Har letat efter uppdateringar till programvaran, men utan resultat. Har ingen tv och behøver hjælp???

 

/Tack på førhand, Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Powercinema saknar funktionen för att växla mellan DVB-T, AnalogTV samt eventuell Composit-ingång.

 

Om TV-kortet är ett Twinhan så kan en mer "normal" programvara oftast laddas ner från Twinhan.com.

 

Jag själv har testat ett Twinhan hybrid-kort modell:VP-3054 och till detta laddade jag ner deras Hybrid DVB-T/Analog programvara och tillhörande BDA driver.

 

Med denna programvara kunde man växla fritt mellan DVB-T, Analog TV & video-in.

 

 

Dock anser jag att både PowerCinema & Twinhans "vanliga" program saknar många funktioner och bägge är fulla med buggar.

 

Orkar man med alla buggar så är det väl bra, jag skrotade dock kortet !

 

 

 

Kom på att det kan vara problem att köra TV-spel via Video-IN då korten (nästan alla TV-kort) brukar ha en liten fördröjning mellan "yttre händelse" och på skärmen "visad händelse".

 

Lång responstid kanske det kan kallas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-02-14 18:39:22 av bejo18]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...