Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskspeglingsprogram utan krångel


dorkiM

Rekommendera Poster

Söker ett diskspeglingsprogram som fungerar i realiteten inte bara på pappret.

Har testat Acronis True Image 9 men återställningsproceduren funkar EJ. Kanske dom STORA pojkarna o flickorna använder något som fungerar istället för ATI9.

Det skall vara något som klarar 10-15GB inkl Windows och att överföras (USB) till extern HD tills återställning behöver ske. Inget krångelprogram som kräver att bara den har tillverkat programmet kan förstå inställningarna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fungerar True Image 9! Jag kör det själv utan problem. Vad händer (felmeddelanden etc) när du ska återställa ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Hårddiskar & Lagringsmedia

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

 

Dessutom så kan du ju kolla på Ghost från Symantec.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag speglar av i Windows och markerat verifiering i samband med backuppen, så kommer medd "The operation was successfully completed".

När jag sedan separat kör Check Arcive så kommer även då ett positivt besked.

Men när jag skall återställa just nämnda backup från extern hd(USB) (med statskivan) så startar det så snällt och går bra en stund.

Sedan kommer ett felmeddelande "Arcive corrupted" och att återställningen avbröts Felkod E00070020.

Vid koll med Google så hamnade jag på en sajt där det var mängder med folk som även dom fick samma tråkiga resultat.

Sajten är på engelska och jag hittade inget svar på problemet.

Jag har även provat att göra backup från startskivan med samma tråkiga resultat.

Jag har provat att köra utan komprimering men inget hjälper.

När jag har återställt separata mappar och filer så visar det sig att delar är skadat och vissa filer går inte alls att öppna.

 

Hur gör du speglar du till USB eller intern HD?

Hur stora "Arcive" har du lyckats återställa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för erfarenhet av Ghost?

Funkar det i alla väder?

Går det att spegla C: med startspår och allt samt att återställa så man får ett fungerande system?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte använt Ghost utan bara sett andra rekommendera det här i Eforum. Så jag hoppas någon Ghost-användare kan svara på dina frågor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...