Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komplett.se och deras returhantering


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Hej eforum!

 

Tänkte tillägga min egen historia angående kompletts returhantering.

 

Sitter just nu på ett erände med komplett angående ett produktefel på det grafikkort jag köpte ifrån dom för 3 månader sedan. Har själv pratat med XFX, tillverkarna utav grafikkortet och dom anser också att det är ett produktfel och att garantin ska täcka det. Men Komplett vill inte lyssna och dom sa att det var ett handhavandefel, hur kunde jag veta att det var fel på produkten då felet uppstod en månad efter jag köpte kortet?

 

Iallafall, efter ett mängdtal mail med deras inkompetenta support, "som hela tiden var tvungen att fråga hennes överordnad om support angående mitt ärende, hon skrev även detta i mailet" så steg chefen av returavdelningen fram och skrev att det är ett handhavandefel och att garantin inte täcker detta. Jag blev förbannad och började prata med konsumentvägledningen som besvarade mitt mail och hennes svar på detta var att sålänge jag har bevis på att det var ett produktfel ifrån början så ska garantin täcka detta, och jag har egna bildbevis som jag tog som styrker min historia, skickade även dessa bilder till XFX som gladeligen var villiga att hjälpa mig.

 

Sedan skrev jag till Komplett att jag skulle anmäla dom till ARN om jag inte får pengarna tillbaka eller ett nytt kort, DÅ var dom villiga att ta in den på RMA för att ta reda på om felet som jag beskrev stämmer. Har nu skickat in den till deras returhantering i Göteborg och inväntar svar. Efter att jag har läst era upplevelser med deras returhantering så förväntar jag mig att mitt kort inte kommer bli godkänt för retur, vilket kommer resultera i ett mail där jag ger dom 2 dagar på sig att bestämma sig om jag ska få en retur på kortet, efter dessa två dagar går jag vidare med ARN, kommer också beskriva för dom att dom har ungefär 10% chans att klara sig ur mitt mål då jag har XFX:s support bakom mig och bildbevis som styrker att det var ett produktfel ifrån början.

 

Phu... långt inlägg men var trevligt att skriva av sig.

 

vad tror ni, har jag någon chans att få ett nytt kort nu när den ligger på returhantering eller ska jag förvänta mig att dom kommer förneka nytt kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag kan tänkte mig att det blev en del klydd.. Jag har dock aldrig haft problem med komplett och jag har handlat ganska mycket grejer där genom åren.

 

Men jag tycker faktiskt att du får skylla dig själv, varför köper du inte bara rätt grejer från början? Det är ju inte deras fel att du inte kan handla rätt prylar.

 

Sen att deras retur verkar fungera sådär bra är ju inte speciellt bra. Har dock aldrig själv behövt skicka tillbaka något men man får väl hoppas på att de har förbättrat sig ang returen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag kan tänkte mig att det blev en del klydd.. Jag har dock aldrig haft problem med komplett och jag har handlat ganska mycket grejer där genom åren.

 

Men jag tycker faktiskt att du får skylla dig själv, varför köper du inte bara rätt grejer från början? Det är ju inte deras fel att du inte kan handla rätt prylar.

 

Sen att deras retur verkar fungera sådär bra är ju inte speciellt bra. Har dock aldrig själv behövt skicka tillbaka något men man får väl hoppas på att de har förbättrat sig ang returen.

 

Oj, har den här gamla tråden vaknat igen!?

 

Handlar väl ändå inte om att köpa rätt prylar?! Även om jag köpt rätt prylar från deras påstådda paket så kan prylarna ändå gå sönder. Då tycker jag att du som kund ska bli rätt behandlad och inte bli så arrogant behandlad som jag blev. Köper du en dator från någon elektronikkedja och du upptäcker ett fel när du kommer hem med datorn, så tror jag att du förväntar dig bra service när du kommer tillbaka med datorn.

 

Tror att du skulle bli lika förbannad som jag om elektronikkedjan behandlat dig som om du vore dum i huvudet, och menat att vi kan inte hitta något fel på datorn. Dessutom saknas det saker till datorn och förpackningen är bruten. Tyvärr, vi kan inte ta tillbaka datorn.

 

Du skulle säkert inte tänka. Tja, får väl skylla mig själv som inte köpte den där datorn försäljaren försökte trycka på mig.

 

Tack vare ARN fick jag mina pengar tillbaka och Komplett fick sitt grafikkort uppkört på valfritt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...